پنجشنبه، 9 فروردین 1403

تهران میزبان پنجمین همایش بین‌المللی یوسرن

تهران میزبان پنجمین همایش بین‌المللی یوسرن
پنجمین همایش بین‌المللی شبکه جهانی آموزش و پژوهش علمی «یوسرن» با حضور دانشمندان و صاحب نظران داخلی و خارجی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران از ۱۷ تا ۲۰ آبان ۹۹ به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود

شبکه جهانی آموزش و پژوهش علمی یوسرن (USERN) مخفف  Universal Scientific Education and Research Network در سال ٢٠١٥ تاسیس شد.

همایش بین المللی و جایزه یوسرن به عنوان بزرگ ترین فعالیت بین المللی این شبکه از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ هر سال به میزبانی کشورهای ایران، اوکراین، ایتالیا و مجارستان برگزار شده است.

موسس و رییس شبکه جهانی یوسرن با ارایه گزارشی از فعالیت های علمی و بین المللی این مجموعه اظهارداشت: یوسرن با هدف گسترش آموزش و پژوهش علمی اخلاق محور، بشر دوستانه و پیشرفت علم برای اهداف غیرنظامی و مصالح عمومی در دنیا در تمام رشته‌های علمی ایجاد شد.

دکتر نیما رضایی افزود: اجرای پروژه‌های علمی بین‌المللی، بین رشته‌ای و ایجاد بستری برای ارتباط بهتر میان پژوهشگران جوان و دانشمندان مجرب در تمام دنیا از برنامه‌های پیش روی این شبکه است.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی تهران، وی یادآور شد: اولین دوره این همایش در سال ۱۳۹۵ ( ۲۰۱۶ میلادی) در دانشگاه علوم پزشکی تهران  برگزار شد و در سال ۲۰۲۰ ایران برای دومین بار میزبان برگزاری این همایش بین المللی می شود.

وی ادامه داد: این همایش به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین به صورت مجازی از طریق پلتفرم های از پیش تعیین شده و پخش زنده برگزار می شود.

رییس شبکه جهانی یوسرن سخنرانی ۱۲۹ استاد خارجی به صورت مجازی، برپایی کارگاه آموزشی، نقاشی برای کودکان بیمار، مینیاتور تاک (مینیاتور تاک‌" (USERN mTalk) سخنرانی‌های کوتاه ۶ دقیقه‌ای هستند که در کنار آن یک هنرمند به ارایه اثر هنری(آرت پرفورمنس) می‌پردازد و بدین ترتیب علم و هنر به زیبایی در کنار هم قرار می‌گیرند) به صورت وبینار را از برنامه های این رویداد علمی عنوان کرد.

رضایی یادآور شد: این همایش به صورت همزمان در ۱۵ سالن در مجموعه ایران مال برگزار و مراسم اختتامیه آن نیز روز ۲۰ آبان ماه در باغ موزه کتاب برپا می شود.

وی در خصوص اهدای جوایز و معرفی افراد منتخب هم گفت: بیش از ۱۴ هزار نفر نامزد دریافت جایزه جهانی یوسرن ۲۰۲۰ شده اند. بیش از ۳۰۰ متقاضی که فرم درخواست و پروژه خود را کامل ثبت کرده مورد داوری اولیه توسط بورد مشاوران شبکه جهانی یوسرن قرار گرفته اند.

موسس شبکه جهانی یوسرن ادامه داد: در این همایش بین المللی از مجموع ۱۰ نامزد منتخب، در نهایت یک نفر در هر حیطه از میان دانشمندان یک درصد برتر دنیا و برندگان جایزه نوبل معرفی می شوند.

رضایی همچنین گفت: تاکنون بیش از ۴۵۰ نفر از دانشمندان یک درصد برتر رشته های مختلف و ۱۶ نفر از برندگان نوبل و ابل و بیش از ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر عضو  دانشگاهی شامل دانشجویان و اساتید از بیش از ۱۲۰ کشور دنیا عضو شبکه شده اند.  

وی افزود: در چهار سال گذشته، عملکرد یوسرن فراتر از حد انتظار بوده و فعالیت های ارزنده ای شامل برگزاری بیش از ۵۰۰ رویداد علمی، نگارش ۸۰۰ مقاله، شرکت تشکیل ۹۰ دپارتمان بین رشته ای، عقد تفاهم نامه های بین المللی، تاسیس دفاتر داخلی و خارجی را در کارنامه خود دارد.  

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.