شنبه، 1 اردیبهشت 1403

راهکار برون رفت از مشکلات حوزه سلامت تهران چیست؟

راهکار برون رفت از مشکلات حوزه سلامت تهران چیست؟
نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، با بیان اینکه مدیریت مراکز درمانی توسط سه دانشگاه‌ براساس تقسیم جغرافیایی شهر تهران می‌تواند کم و کاستی‌هایی را ایجاد کند از ترسیم نقشه توسعه بهداشت و درمان به عنوان راه برون‌رفت از مشکلات حوزه سلامت این استان یاد کرد.


به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از خانه ملت؛ دکتر محمد حسین قربانی ؛ در مورد ترسیم نقشه توسعه بهداشت و درمان تهران که رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این استان، خبر از آن داده بود، گفت: تهران از جمله شهرهایی است که حوزه بهداشت و درمان آن توسط سه دانشگاه اداره می‌شود و مدیریت مراکز درمانی توسط این دانشگاه‌ها بر اساس تقسیم جغرافیایی شهر تهران می‌تواند کم و کاستی‌هایی را ایجاد کند.

ارائه خدمات پزشکی براساس جغرافیای منطقه باعث توزیع ناعادلانه منابع در تهران شده است

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه این امر که تهران در اداره حوزه بهداشت و درمان خود نیازمند نقشه راه است بر هیچ کس پوشیده نیست، ادامه داد: هم‌اکنون بیماران بدون بهره‌مندی از سیستم ارجاع به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند و باید برای استفاده از خدمات پزشکی به دانشگاهی که آن منطقه را تحت پوشش قرار داده، مراجعه کنند و همین امر باعث می‌شود که نتوانیم منابع موجود را به صورت عادلانه در شهر تهران توزیع کنیم.

چرا بیمارستان‌های خصوصی به جنوب شهر تهران خدمات نمی‌دهند؟

وی تصریح کرد: اغلب مراکز درمانی که توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند نیز در منطقه شمال شهر تهران فعال هستند و به دلیل تراکم و جمعیت زیاد جنوب تهران در این محدوده خدمات ارائه نمی‌دهد، از سوی دیگر بیمارستان‌های دولتی که در جنوب تهران قرار دارند دارای بافت فرسوده بوده و تاسیس آنها به حدود 50 سال گذشته برمی‌گردد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: انسجام‌بخشی در حوزه سلامت تهران تنها از طریق ترسیم نقشه توسعه بهداشت و درمان امکانپذیر است که هم در بخش سخت افزاری و هم نرم افزاری برای توزیع منابع مالی مورد استفاده قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: آنچه مسلم است تهران در ده سال اخیر از نظر وسعت جغرافیایی نسبت به گذشته متفاوت شده و شاید بسیاری از مناطق اطراف تهران در حد یک کلانشهر بوده که از نبود مراکز بهداشتی و درمانی، نیروهای متخصص فعال در بخش خصوصی یا مطب‌ها رنج می‌برند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.