پنجشنبه، 9 فروردین 1403

جلسه هیأت رئیسه مجمع عمومی ​با ریاست کل نظام پزشکی برگزار شد

هیات رئیسه مجمع عمومی نظام پزشکی در نشستی با ریاست کل این سازمان به ارائه گزارشات مجمع عمومی فوق العاده و بررسی مسائل موجود در نظام پزشکی پرداختند.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی هیئت رئیسه مجمع عمومی با هماهنگی قبلی با ریاست کل سازمان نشستی برگزار کردند. در این جلسه هیأت رئیسه مجمع نخست گزارشی پیرامون مجمع فوق‌العاده 97/11/26 و انتخاب جناب آقای دکتر ظفرقندی به عنوان ریاست کل سازمان ارائه کردند.

دکتر آقازاده طی سخنانی، به جمع‌بندی نتایج مجمع 97/11/26پرداخت. نکته اول، رویکرد هیأت رئیسه به مجمع عمومی فوق‌العاده بود که سعی شد در نهایت بی‌طرفی، انتخاباتی عادلانه و دموکراتیک برگزار شود. در این تصمیم همه هیأت رئیسه هم نظر بودند و سعی وافر داشتند تا کلیه اقدامات تدارکاتی و پشتیبانی به نحو احسن انجام شود. نکته دوم، هماهنگی و تعامل سازنده بین هیأت رئیسه مجمع عمومی و کارکنان شریف سازمان نظام پزشکی، و هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات و نمایندگان وزارت بهداشت و درمان بود، نکته سوم روش رأی‌گیری و طرحی که هیأت رئیسه برای توزیع تعرفه و نحوه رأی‌گیری پیش‌بینی کرده بود؛ در شرایطی که زیر ساخت‌های الکترونیک برای روش‌های پیش رفته‌تر و E-vote وجود ندارد، مقرر شد که افراد از یک مسیر یک طرفه تعرفه انتخابات بگیرند و رأی بدهند و از مسیر دیگر خارج شوند. نکته چهارم، ضمن احترام به همه کاندیداها، حفظ خونسردی در قبال تهمت‌ها و حملات برخی کاندیداها در جریان سخنرانی انتخاباتی شان بود که سعی شد برای جلوگیری از اغتشاش و حفظ نظم بهانه‌ای داده نشود. در ادامه همین رویکرد، نتیجه «صفر» برخی کاندیداها در صورتجلسه انتخابات ذکر نشد تا بی‌احترامی نسبت به کاندیداها رخ ندهد. نکته پنجم، رویکرد منفی و توهین‌آمیز گروهی در فضای مجازی بود که کلیه تصمیمات و بخشنامه‌های هیأت مرکزی نظارت را منتسب به تصمیمات فردی کرده و اتهام استبداد و دیکتاتوری را مطرح کردند و به جای مخالفت با هیأت نظارت، بر خلاف واقع مواردی را به هیأت رئیسه مجمع منتسب کردند. معذلک تصمیم بر این گرفته شد به لحاظ شرایط و محیط انتخابات به موقع پاسخ مودبانه و مستدل داده شود. در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای آقای دکتر ظفرقندی در هدایت سازمان به سمت استحکام بیشتر و ایفای نقش مؤثر در سلامت مردم کشور بر آمادگی خود و هیأت رئیسه برای هر گونه همکاری و مساعدت با برنامه‌های دکتر ظفرقندی تأکید شد.

در ادامه، دکتر ظفرقندی ریاست کل سازمان عنوان کردند که «پس از انتخابات باید به آرامی از کنار حواشی آن عبور کرد و با پرهیز از غوغا سالاری به «کار» باید فکر کرد. باید از این پس کار کنیم. باید ریاست کل پاسخگو باشد، وقت بگذارد و مشورت بکند. روش من استفاده از خرد جمعی است. پس از ابلاغ حکم ریاست بنده از سوی ریاست جمهور محترم که در کوتاه‌ترین فاصله زمانی صورت گرفت باید همه صاحبان فرایند سلامت مردم در کنار هم و با تعامل جهت حل مشکلات کار کنیم.

وزیر محترم بهداشت درمان در همین فاصله زمان کوتاه دو مرتبه به سازمان تشریف آورده‌اند. ایشان معتقدند که کارها در نتیجه تعامل سازنده با سازمان نظام پزشکی و انجمن‌های علمی پیشرفت می‌کند. به نظر می‌رسد با تعامل مثبت و با کمک مشورتی و اجرائی مجمع باید بتوانیم مباحث مختلف را جلو ببریم. تأکید فراوانی بر امر آموزش عمومی درمان و بهداشتی مردم داریم و باید آگاهی مردم را با کمک برنامه‌هایی در فضای مجازی و انتشارات عامه فهم با کمک وزارت بهداشت و درمان ارتقا ببخشیم. باید سطح آگاهی عمومی را در زمینه‌هایی مانند غربالگری سرطان‌ها، دیابت و ... افزایش بدهیم.»

دکتر ظفرقندی بر ضرورت اجلاس فصلی رؤسای شوراهای هماهنگی استان‌ها با ریاست کل و معاونین سازمان، و جلسات مرتب شورای ارکان سازمان با حضور ریاست کل و ریاست شورای عالی تأکید داشتند.

دکتر جعفری‌نمین ضمن تأکید بر استقلال رأی و حفظ بی‌طرفی و رویکرد سالم و بدون هیچ نقصی در انتخابات رئیس کل از سوی هیأت رئیسه مجمع، جمع‌بندی دکتر آقازاده را تأیید کرد و رسیدگی سریع‌تر سازمان به مشکلات جامعه پزشکی را بسیار مهم دانست. دکتر جعفری‌نمین عنوان کرد که پس از انتخابات بی‌اخلاقی در فضای مجازی بر علیه هیئت رئیسه به راه افتاد ولی این طبیعی است و نتیجه این انتخابات امید به آینده نظام پزشکی را تقویت کرده است و ضرورت اجلاس فصلی شوراهای هماهنگی استان‌ها را مورد تأکید قرار داد. وی افزود که از دوره ریاست کل سابق چندین بار هیأت رئیسه کتباً خواستار جلساتی با مقامات مسئول کشور از قبیل وزیر بهداشت و درمان، رئیس قوه قضاییه و ... شده بود که با دعوت از تعدادی از اعضای مجمع عمومی و با شرکت ریاست کل و هیأت رئیسه مجمع برگزار شود. این سخنان نیز مورد تأیید دکتر ظفرقندی قرار گرفت.

دکتر انصاری‌مود ضمن تبریک انتخاب دکتر ظفرقندی عنوان کرد که در این انتخابات خرد جمعی و تعقل بر شور هیجان کاذب غلبه کرد و این انتخابات پیامی داشت که باید رابط بین ارکان و بدنه سازمان درست تنظیم و ترمیم شود. کسانی که خواسته‌هایشان برآورده نمی‌شود در جریان انتخابات دست به اقداماتی دور از شأن سازمان می‌زنند و با تشکیل شورای هماهنگی فصلی و شورای رؤسای سازمان‌ها این ارتباط سازمانی تقویت خواهد شد. دکتر انصاری از دکتر ظفرقندی قدردانی و تشکر کردند که مسائل سیاسی بیرون سازمان را اجازه نداده‌اند در امور داخلی سازمان دخالت کنند و این امر به سلامت ایشان دلالت دارد.

دکتر لاله تدین پس از تبریک و تهنیت انتخاب دکتر ظفرقندی، از قضاوت عجولانه برخی افراد درباره مسائل انتخابات انتقاد کردند. ضمن تأکید بر هم‌افزایی و بهره‌گیری از کسانی که ضمن دیدگاه‌های مختلف از توان و پتانسیل بالایی برخوردارند و اتحاد جامعه پزشکی، تشریح کردند که در کنار مشکلاتی مانند تعرفه و مالیات، باید کمک کنیم تا شأن جامعه پزشکی در درگیری‌های مختلف در سیستم قضایی مورد توجه قرار گیرد. ضمناً تلاش فراوان در اتحاد صفوف سازمان مورد تأکید ایشان بود.

سپس توضیح داده شد که در بخش «مجمع عمومی به طور فوق‌العاده»در 26/11/97، سخنرانان متعددی مطالبی را عنوان کردند و از سوی هیأت رئیسه این جمع‌بندی ارائه شد که 1- بحث عضویت دارندگان مدارک PhD در سازمان 2- خزانه‌داری کل، به دستور ریاست کل در شورای عالی مورد بازنگری و بررسی مجدد قرار بگیرد و طرح نهائی از جانب شورای عالی به مجمع عمومی سال 98 جهت تصمیم‌گیری ارائه شود. دکتر ظفرقندی ضمن توضیحات مبسوطی، تشریح کردند که با توجه مشکلات اجرائی و قانونی و ضرورت‌های موجود که به دور از بحث‌های تئوریک مطرح می‌شود، تصمیم‌گیری‌های اجرائی شرایط خاص خود را مطالبه می‌کند، ولی با حضور افرادی از مجمع عمومی که علاقمند هستند و توان کارشناسی در موارد فوق را دارند در مباحث کارشناسی این مسائل کاملاً موافق هستند.

برچسب ها : مجمع عمومی
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.