جمعه، 31 فروردین 1403

سامانه راهبری پیشرفته جراحی نویگیشن در بیمارستان شهدای تجریش افتتاح شد .

سامانه راهبری پیشرفته جراحی نویگیشن در بیمارستان شهدای تجریش افتتاح شد .
دکتر «علیرضا احمدیان» مدیر طرح سامانه راهبری پیشرفته جراحی نویگیشن که سامانه اش امروز در بیمارستان شهدای تجریش رسما افتتاح شد، متولد همین بیمارستان است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي و اموربين الملل سازمان نظام پزشكي به نقل از  خبرگزاري ایرنا ، احمدیان در بخشی از سخنرانی مراسم افتتاحیه این سامانه ، با بیان اینکه متولد سال 1343 بیمارستان شهدای تجریش است ، بابت افتتاح رسمی سامانه در بیمارستان محل تولدش ابراز خرسندی کرد.

این پژوهشگر 50 ساله گفت: خوشحالم که در این بیمارستان متولد شدم و برای این بیمارستان قدیمی محل تولدم توانستم کاری انجام دهم.

این سامانه نقش GPS را در اعمال جراحی ایفا می کند و با آن می توان جراحی کامل (برداشتن کامل تومور) را انجام داد.

کاهش خطاهای پزشکی و عوارض جانبی جراحی ، افزایش دقت جراحی و امکان انجام دقیق جراحی های حساس از جمله نمونه برداری از ضایعه های کوچک از جمله کارکردهای این سامانه به شمار می آید.

**
دکتر زالی را سخنران آخر قرار دهید

مراسم افتتاحیه سامانه راهبری پیشرفته جراحی نویگیشن به رسم معمول چند سخنران داشت و دکتر « علیرضا زالی » رییس سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی نیز که در عین حال رییس بخش جراحی مغز و اعصاب بیمارستان شهدای نیز به شمار می آید آخرین سخنران این مراسم بود.

سخنرانان پیش از دکتر زالی هر کدام در خصوص مزایای سامانه پیشرفته جراحی ، سخن گفتند اما زمانی که سخنرانی به دکتر زالی رسید از سیر تا پیاز سامانه و چگونگی کار با آن را تشریح کرد.

سخنان دکتر زالی آنقدر کامل و جامع بود که مجری مراسم به مزاح در آخر مراسم گفت : گفته بودند دکتر زالی را آخرین سخنران قرار دهیم چون اگر ایشان به عنوان اولین سخنران در هر مراسمی تشریف بیاورند دیگر چیزی جهت بحث برای سخنرانان بعدی باقی نمی گذارند و بقیه نمی دانند در چه خصوص صحبت کنند.


دکتر زالی در مراسم افتتاحیه سامانه یاد شده تعبیری جالب در خصوص سامانه جراحی پیشرفته مورد اشاره عنوان کرد .

زالی اظهارداشت: جراح هنگام جراحی با این سامانه در واقع به سلول های زنده وسالم اطراف تومور «احترام » می گذارد در نتیجه حداقل برش و مداخلات بافتی برای برداشتن تومور رخ می دهد.

وی گفت : جراح هنگام کار با این سامانه پیشرفته در دالان پیچیده آناتومی بدن ، گم نمی شود و دقیقا جای تومور را پیدا می کند.

رئیس بخش مغز و اعصاب بیمارستان شهدای تجریش با بیان اینکه تمام اجزای این دستگاه بومی سازی شده است گفت: در مدل ایرانی قیمت مناسب و امکان داشتن همه تصاویر قبل از عمل جراحی به صورت فرایند متمرکز از مزایای آن به حساب می‌آید.
دکتر زالی افزود: عمده کاربرد نویگیشن در رشته جراحی مغز و اعصاب و گوش و حلق و بینی و در جراحی‌های تومورهای قاعده جمجمه، سیستم‌های بطن مغز و درجراحی‌های ستون فقرات خواهد بود.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.