ﺳﻪشنبه، 4 اردیبهشت 1403

رئیس انجمن متخصصان زنان و مامایی ایران تاکید کرد/ اتلاف هزینه با عدم نظارت بر تعرفه های اعلام شده/ مشکلات در ارزش‌گذاری نسبی را تا زمان اجرایی شدن، بزرگ نکنیم

رئیس انجمن متخصصان زنان و مامایی ایران تاکید کرد/ اتلاف هزینه با عدم نظارت بر تعرفه های اعلام شده/ مشکلات در ارزش‌گذاری نسبی را تا زمان اجرایی شدن، بزرگ نکنیم
رئیس انجمن متخصصان زنان و مامایی ایران با بیان اینکه کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات آرزوی سالیان دراز همه پزشکان کشور بود، گفت: سال های بسیاری بود که تمام خدمات ارائه شده توسط پزشکان و کادر درمانی از نظر افزایش میزان ارزش نسبی هیچ تغییر و یا افزایشی با توجه به افزایش تورم در سطح جامعه پیدا نکرده بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، اعظم السادات موسوی اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش بسیاری که وزارت بهداشت با کمک اعضای هیات علمی دانشگاه ها، انجمن های علمی و مسئولان بیمه‌ها انجام داد، توانست ارزش‌گذاری نسبی خدمات را بعد از سال‌ها تجدید نظر کند و به صورت یک دستورالعمل جدید به تمام مراکز خصوصی و دولتی اعلام کند.

وی با تاکید بر اینکه انجمن متخصصان زنان و مامایی ایران همکاری لازم را در این زمینه با وزارت بهداشت خواهد داشت، خاطرنشان کرد: انجمن در جهت حمایت از این طرح، اطلاع‌رسانی لازم را برای  متخصصان در سایت انجمن متخصصان زنان و مامایی ایران گنجانده است. این طرح از ابتدای مهر اجرا شده و از اول آبان بر آن نظارت خواهد شد.

این متخصص زنان و زایمان با اشاره به اینکه تمام پزشکان به ویژه متخصصان زنان ملزم به همکاری با وزارت بهداشت هستند، افزود: اجرای این طرح، هم به نفع مردم و هم به نفع پزشکان خواهد بود. به طور قطع این طرح کم و کاستی‌هایی را داشته و انتقاداتی به برخی از قسمت‌های آن وارد است، اما وزارت بهداشت قول داده که پس از سه ماه، تمام بازخوردهایی که در مجله متخصصان عنوان می‌شود را مورد بررسی و اجرا قرار دهد.

وی  با اشاره به جدید بودن طرح گفت: مهم آن است که همه با این طرح همکاری و مشکلات آن را مشخص کنند تا وزارت بهداشت آنها را مورد ارزیابی قرار داده و در جهت اصلاح آن پیش برود.

رئیس انجمن متخصصان زنان و مامایی ایران با عنوان اینکه سالیان سال به دنبال عدالت در درمان بودیم، گفت: خواهان آن هستیم که عدالت در درمان، نصیب همه ملت شود و هیچ  بیماری به خاطر بیماری و فقدان توانمندی مالی، از گرفتن سرویس‌های خوب درمانی محروم نباشد و پزشکانی که در اقصی‌نقاط ایران در مناطق محروم کار می‌کنند، به حق مکفی خود برسند.

وی اضافه کرد: مطمئنا نظارت بر این طرح بسیار حائز اهمیت است چرا که در غیر این صورت، امکان دارد هزینه بسیاری حیف و میل شود و طرح با مشکلات بسیاری مواجه شود. بنابراین هم از مسئولان انتظار نظارت درست بر این طرح را داشته و هم از پزشکان انتظار همکاری با این طرح را داریم چرا که گام مهمی در راستای عدالت در درمان است.

موسوی با تاکید براینکه کاستی‌هایی در برخی قسمت‌های رشته زنان و مامایی در کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات وجود دارد، خاطرنشان کرد: انجمن طبق قول وزیر بهداشت، سه ماه صبر می‌کنیم تا طرح اجرا شود و سپس انتظار رفع مشکلات را داریم. ارزش‌گذاری برخی خدمات عادلانه نیست چرا که در برخی اعمال جراحی یا بارداری‌های مشکل، اشکالاتی وجود دارد که حق پزشکان و کادر درمانی در آن دیده نشده است.

وی ادامه داد: به طور مثال یک عمل جراحی ساده با یک عمل پیچیده، دارای ارزش‌گذاری یکسان است. همچنین پزشکی با 20 سال سابقه کار با پزشک تازه کار، همسان دیده شده است. البته امکان دارد در این قسمت کار زیادی را نتوان انجام داد اما من اعتقاد دارم فعلا مشکلاتی که در ارزش‌گذاری وجود دارد را بزرگ نکنیم تا زمانی که اجرا شود.

این متخصص زنان در پایان اظهار داشت: مشکلی که در حال حاضر در اجرای طرح وجود دارد، آن است که آیا واقعا بیمه‌ها مبالغ تعیین شده را خواهند پرداخت؟ آیا کسورات زیادی را بیمه‌ها اعمال نخواهند کرد؟ از آن جایی که ضمانت اجرایی این طرح با وزارت بهداشت است، همه آن را اجرا کرده و همکاری می‌کنند. چون فکر می‌کنیم که ریاست بیمه‌ها، امضا، حمایت و موافقت خود را با ارزش‌گذاری نسبی انجام داده‌اند و امید است که مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.

انتهای خبر/

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.