پنجشنبه، 9 فروردین 1403

امنیت کشور مرهون اقتدار دفاعی و استخوان‌های شهدا است

امنیت کشور مرهون اقتدار دفاعی و استخوان‌های شهدا است
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: اگر دارای اقتدار بازدارنده نبودیم قدرت‌های بزرگ مسیر دیپلماسی را در ارتباط با کشور ما انتخاب نمی‌کردند.

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی؛ سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در دومین همایش نقش جامعه پزشکی در دفاع مقدس که با حضور جمع زیادی از پزشکان و مسئولان کشور برگزار شد، پزشک را پل شفابخش بین خدا و بشر دانست و افزود: پزشکان در دفاع مقدس نمایشی هنرمندانه از فداکاری داشتند که از درخشان ترین مجاهدت های جامعه پزشکی محسوب می شود.

وی اخلاق را رمز موفقیت و طهارت تمام حوزه ها از جمله پزشکی خواند و ادامه داد :  اخلاق درمانی به عنوان شاخه ای از علم پزشکی در دنیای امروز درحال بررسی برای ورود به عرصه درمان است.
 
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران استخوان های شهدا را ستون های عزت، آرامش، پیشرفت و امنیت ایران کنونی خواند و تصریح کرد : این استخوان ها امروز همچنین ستون مستحکم تمدن اسلامی در حال ساخت محسوب می شوند.

وی با بیان این که تمام تفکر قدرت های جهانی شریک در هشت سال جنگ تحمیلی، بر شکست نظام نوپای جمهوری اسلامی دلالت می کرد، اظهار داشت: هیچ یک از نهادها و ساختارهای کشوری آمادگی مقابله با چنین جنگی را نداشتند در حالی که تمام اقشار جامعه از جمله پزشکان قبول مسئولیت کردند و با رشادت های خود در خط مقدم جبهه حماسه ای بی نظیر را رقم زدند.

وی عنوان کرد:‌ شهدای دفاع مقدس از چهره‌هایی هستند که اهل آسمان بیش‌تر از اهل زمین آنها را شناخته و پزشکان و پرستاران این دفاع مقدس نیز در زمره آنها قرار می‌گیرند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه احیا، بازگرداندن به زندگی و تفویض الهی بوده گفت: وقتی ما در جنگ غافلگیر شدیم، هیچ‌یک از نهادهای کشور برای اداره این جنگ آماده نبودند و تصور جهان این بود که نظام نوپای ایران نخواهد توانست مقابل ائتلاف عملی جهانی ایستادگی کند.

سردار سلامی اضافه کرد: جامعه پزشکی ما هم برای ورود به این عرصه شگفت‌انگیز آمادگی لازم را نداشت، ولی آنچه سبب شد پزشکان بار این مسئولیت را به دوش بکشند و مطب و آسایش را رها کنند، غیرت دینی، شعور باطنی و فهم عمیق آنها بود.

وی افزود: انسان شخصیتی وسعت‌پذیر دارد و ذهن و قلب دو عنصر تشکیل‌دهنده هویت حقیقی انسان هستند و پزشکان با ذهن و مهارت، تخصص و نگاه حرفه‌ای عمل کردند.

سردار سلامی عنوان کرد: جنگ‌ها سرنوشت آتی ملت‌ها را می‌سازند، بعد از جنگ جهانی اول، سرنوشت جهان اسلام تحت سیطره فرانسه و انگلستان قرار می‌گیرد و رژیم صهیونیستی فرصت حضور می‌یابد.

وی گفت: استثنایی‌ترین جنگ قرن بیستم، جنگ تحمیلی ایران بود؛ چراکه کشوری تازه به استقلال‌رسیده تحت‌فشار سیاسی و تحریم تسلیحاتی قرار گرفت. جنگی که مدیریت آن را آمریکا و شوروی برعهده داشت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران جنگ تحمیلی را استثنایی‌ترین جنگ تاریخ اسلام بعد از عاشورا عنوان کرد و اذعان داشت: جنگ تحمیلی تنها جنگی بود که همه سرزمین‌های اشغال‌شده حین عملیات نظامی بازپس گرفته شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بازدارندگی کشور ما مرهون مقاومت پایان‌ناپذیر جنگ تحمیلی است، دشمن از کار خود دست نکشیده و ما با ادبیات مقاومت و ایستادگی از دفاع مقدس آموخته‌ایم که چگونه باید برخورد کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اضافه کرد: ما متوجه شده‌ایم که تنها راه سعادت و بقای جامعه از مسیر جهاد عبور می‌کند و امروز ایران اسلامی از هر زمان دیگری در میدان موازنه قدرت با دشمنان خود دست برتر را دارد.

سردار سلامی بابیان اینکه همه منافع و اهداف راهبردی دشمنان را شناسایی کرده‌ایم، افزود: از شرق مدیترانه تا قلب سرزمین‌مان زیرساخت مکمل ایجاد کرده و در هر نقطه که بخواهیم می‌توانیم با دشمن بجنگیم و این حقیقتی است که از دوران دفاع مقدس حاصل شده است.

وی تأکید کرد: اگر امروز سیاست قدرت‌های بزرگ با توقف روبه‌رو شده، ناشی از ریشه‌های مقاومت است که از احساس قلب و ضمیر ملت ایران جان گرفته است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: تقریباً 360 درجه پیرامون کشور ما با عمق هزار کیلومتر جهنم آتش بوده ولی ایران واقعاً موقعیت آرام دارد و این مسئله را به برکت اقتدار دفاعی ما و حکمت‌های قلب رهبر انقلاب دارد.

عملیات های جنگی  فشار زیادی روی دوش پزشکان گذاشت

 
در ادامه مراسم سرلشکر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر فشارهایی که روی دوش این قشر در آن دوران گذاشته شد، ضمن تقدیر از زحمات آن پزشکان، افزود: هرقدر که جنگ طول می کشید غافل گیری سخت می‌شد و دشمنان باتمام توان برای آگاهی از محل بعدی عملیات ها تلاش می کردند و به همین علت برای حفظ محرمانگی در یکی از عملیات‌ها بنا به درخواست هایی، پزشکان را ابتدا به کرمانشاه و سپس به اهواز(محل اصلی) انتقال دادیم.
 
وی با بیان ضرورت محرمانگی در عملیات و به علت زمان محدود 24 ساعته آن ها اظهار داشت: این موضوع منجر به ایجاد فشارهایی بر پزشکان شد و هم اکنون بابت این مساله  از تمام پزشکان حاضر و در طول دوران دفاع مقدس کشورمان، عذر خواهی می کنم و پیروزی ما در جنگ نیز مرهون زحمات جامعه پزشکی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اگر پزشکان نبودند همه توانمان و حرفمان را با آرپیجی و کلاشینکف نمی توانستیم اثبات کنیم، تا کنون در هیچ جنگی بیمارستانهای صحرایی با امکان انجام عمل های جراحی شکل نگرفته و انجام چنین جراحی هایی بویژه در خط مقدم کار هر کسی نیست، درحالی که ثمره این تلاشها، منجر به آبرو و سربلندی برای ایران شد.

سرلشکر رضایی در ادامه با اشاره به اینکه پس از آزادی خرمشهر ، جنگ برای به رسمیت شناختن مرزهای سرزمینی کشورمان بود، گفت: در همان سال اول جنگ و در دوهفته نخست آن ، دشمن پنج استان از کشورمان را تصرف کرد ، شرایطی که در آن هیچ مرزی بیش از 4 الی 5 ساعت در مقابل حملات دشمن دوام نمی آورد و بعد از غالب شدنمان به عراق و آزاد سازی همه سرزمینمان و ورود به عراق، این ما بودیم که حمله می کردیم و پیش می رفتیم.

انتهای پیام / ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.