جمعه، 10 فروردین 1403

دانشگاه هنگ کنگ:

ویروس مرموز خطرناکتر از گزارش های رسمی است

ویروس مرموز خطرناکتر از گزارش های رسمی است
دانشگاه هنگ کنگ تحقیقاتی انجام داده است که بر اساس آن شیوع ویروس مرموز در چین به مراتب گسترده تر و خطرناکتر از گزارش های رسمی است.

روزنامه ساوت چاینا روز چهارشنبه به نقل از این دانشگاه آورده است دستکم شمار کسانی که در شهر ووهان مرکز شیوع ویروس به آن مبتلا شده اند بیش از یک هزار و ۳۴۰ نفر بوده است این در حالی است که آمار رسمی نشان می دهد شمار کسانی که در این شهر به این ویروس که شبیه ذات الریه است و ویروس ووهان خوانده می شود حدود ۳۰۰ نفر براورد شده است.

در همین حال تحقیقات دانشگاه حاکی است که این ویروس ناشناخته که از مشتقات ویروس بیماری مرگبار سارس است که سال ۲۰۰۳ جان بیش از ۷۰۰ نفر را در سراسر دنیا گرفت و به بیش از ۲۰ شهر دیگر چین سرایت کرد.

دانشگاه می افزاید ترسیم آماری ثابت می کند که این ویروس دستکم بیش از یکهزار و ۳۴۰ نفر را در شهر ووهان آلوده کرده و شمار کسانی که در شهرهای دیگر آلوده شده اند بیش از ۱۱۶ نفر است.

چین می گوید ۲۷۰ مورد از این ویروس مربوط به شهر ووهان و کل استان «خو بی» است که این شهر در آن واقع است و کل مبتلایان حدود ۳۰۰ نفر هستند.

همزمان اعلام شده است سازمان بهداشت جهانی و کارشناسان در حال همکاری بسیار نزدیک با مرکز پیشگیری و کنترل بیماری چین هستند این سازمان قرار است چهارشنبه شب برای رسیدگی به این مساله و شیوع این بیماری در چین و کشورهای دیگر جلسه اضطراری تشکیل دهد.

دولت هنگ کنگ اعلام کرده است خود را برای یکی از بدترین سناریوهای بیماری که می تواند انتقال ویروس از انسان به انسان باشد آماده می کند در همین حال گزارش ها نشان می دهد که در شهر ووهان تاکنون ۶ نفر جانشان را بر اثر ابتلا به این ویروس تاجی شکل از دست داده اند.

افزون بر این شمار کادر پزشکی بیمارستان که به این ویروس آلوده شده اند به ۱۵ نفر رسیده است که این می تواند نشانه بسیار خطرناکی از انتقال آلودگی از فرد به فرد باشد.

کارشناسان می گویند ویروس احتمالا از حیوانات وحشی به انسان انتقال یافته است و می تواند از انسان به انسان منتقل شود و اگر کنترل و پیشگیری جدی صورت نگیرد ممکن است مانند ویروس سارس گسترده شود.

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.