جمعه، 31 فروردین 1403

آلودگی سایشی ۵ برابر آلودگی اگزوز خودروها است

آلودگی سایشی ۵ برابر آلودگی اگزوز خودروها است
مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک تهران گفت: آلودگی سایشی ۵ برابر آلودگی اگزوز خودروها است، بنابراین باید برای سواری‌ها کاهش تردد ایجاد کنیم.

یوسف حجت عصر چهارشنبه در کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا در سازمان محیط زیست عنوان کرد: ۲۵ درصد ذرات آلاینده از لنت و آسفالت بلند می‌شود و سایشی است.

وی تصریح کرد: اگر میزان آلودگی موتورها نیز پایین بیاید آلودگی مربوط به لنت، لاستیک و آسفالت پایین نمی‌آید.

حجت ادامه داد: تاکنون۳و نیم میلیون خودرو یعنی ۱۰۰ درصد در تهران از طرح LEZ ( طرح کاهش آلودگی هوا) استفاده کرده‌اند.

وی در رابطه با استفاده از طرح LEZ در تهران اظهار کرد: در سال ۹۷ تعداد ۲۲۱روز بیلینگ (طرح LEZ) برای دو محدوده انجام شده که در جمع ۳۵میلیون بیلینگ در طول سال انجام شده است.

مدیر عامل حمل و نقل شهرداری تهران تصریح کرد: به طور متوسط در تهران ۱۵۶ هزار بیلینگ در روز انجام شد که در ۵ روز از سال تعداد بیلینگ‌ها کمتر از ۱۰۰ هزار بوده است.

وی اضافه کرد: حداقل بیلینگ ۶۸ هزار عدد در ۸ مهرماه سال۹۷ بوده که در ۲۱۶ روز دیگر تعداد بیلینگ‌ها بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار بود.

حجت با بیان اینکه تاکنون ۲۰ درصد خودروها در تهران معاینه فنی برتر کسب کرده‌اند، گفت: ۳۵ درصد بیلینگ‌ها در ساعات اوج تردد هستند.

وی با بیان اینکه در تهران حدود ۳۰۰ هزار خودرو از ۲۰ روز بیلینگ خود استفاده کرده‌اند، افزود: کمترین ورودی به طرح ۱۴۴هزار خودرو و بیشترین ورودی ۳۴۷هزار خودرو بود.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل شهرداری تهران اظهار داشت: بیش از یک میلیون خودرو ۳۴ درصد تنها یک روز و ۲میلیون خودرو  ۵۷ درصد بیش از دو روز از طرح استفاده کرده‌اند.

به گفته وی، ۲۰۰ هزار خودرو بیش از ۲۰ روز از طرح LEZ (کاهش آلودگی هوا) در تهران یعنی ۶ درصد استفاده کرده‌اند.

منبع: ایرنا

مهدی محمدزاده امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.