پنجشنبه، 9 فروردین 1403

تامین ۱۸۰ میلیون دز واکسن/مردم نگران کمبود دارو نباشند

تامین ۱۸۰ میلیون دز واکسن/مردم نگران کمبود دارو نباشند
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون حدود ۱۸۰ میلیون دز واکسن در کشور تامین شده است. مردم نگران کمبود دارو نباشند و ما سعی کردیم کیفیت تولیدات داخل را ارتقا بخشیم و تمام داروهای مورد نیاز مردم را تامین می کنیم.

بهرام عین اللهی روز یکشنبه در مراسم آغاز مرحله سوم مطالعات بالینی واکسن نورا افزود: اکنون ۱۱۹ میلیون و ۶۸۶ هزار  و ۲۴۱ دز واکسن در کشور تزریق شده که از این تعداد، هفت میلیون و ۸۷۷ هزار و ۲۸۸ نفر دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی اظهار داشت: تا شهریور ماه حدود پنج میلیون نفر واکسن زده بودند که با آغاز بکار دولت سیزدهم سرعت واکسیناسیون شتاب گرفت و اکنون تعداد افراد بستری در بخش مراقبت های ویژه به ۲۶۷۶ بیمار در کشور کاهش پیدا کرده است.

عین اللهی تصریح کرد: مرگ روزانه ۷۰۰ نفر بر اثر کرونا و  ۵۰ هزار مبتلا در روز در شهریور ماه فاجعه بود که واکسیناسیون باعث شد امروزه مرگ و میرها به زیر ۵۰ نفر برسد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: علاوه بر واردات، واکسن های داخلی نیز اثر بخشی بیشتری دارند و اکنون به دنبال  کسب تاییدیه واکسن های داخل از سازمان جهانی بهداشت هستیم.

واکسن نورا بسیار کم عارضه است
وی ادامه داد: واکسن‌ نورا بسیار کم عارضه است و با اثر بخشی مطلوب، امکان تزریق در بین کودکان و نوجوانان را دارد.

عین اللهی اظهار داشت: به خاطر قدرت مردم و تلاش شبانه روزی و ایثارگری های کادر درمان که ۲۰۵ نفر از آنها شهید شدند، از لحاظ شرایط کرونایی آسایش داریم و سپاه و بسیج نیز در اجرای طرح شهید سلیمانی کمک بزرگی به کشور کرده و اقدامات درخشانی در دوران کرونایی انجام داده اند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه با واکسیناسیون وسیع نقشه دشمنان این مرز و بوم که سعی در تخریب چهره ارکان نظام داشتند، به خوبی خنثی کرده است. 

مردم قدرت مقابله با کرونا را به نمایش گذاشتند
عین اللهی افزود: قدرت مقابله با کرونا در واکسیناسیون را مردم در چهار ماه به نمایش گذاشتند و در این مدت حدود ۱۲۰ میلیون دُز واکسن تزریق کردیم.

وی ادامه داد: کرونا چهره واقعی کشورها و مدعیان برتر را نشان داد و همین کشورها با وجود همه قدرت های مالی در این بحران درمانده شده بودند اما در همین بازه زمانی قدرت واقعی ایران با وجود تحریم و فشارهای مالی نشان داده شد.

وزیر بهداشت با اشاره به شرایط تزریق واکسن در دولت قبل تاکید کرد: در دولت قبل مشکلات فراوانی برای تهیه واکسن وجود داشت و این فشارها و نبود واکسن، بهانه‌ای برای پذیرش FATF و برجام شده بود، اما با روی کار آمدن دولت جدید واردات واکسن شدت گرفت و میزان تزریق در یک روز به اندازه تعداد جمعیت کشور امارات متحده رسید.

عین اللهی اظهار داشت: دارو از اواخر سال ۹۷ گران شد و در آن زمان در حدود ۲۵۰۰ قلم دچار افزایش قیمت شده‌ بود. اما اکنون ریاست جمهوری، ارز کافی برای تامین دارو در اختیار ما قرار داده است.‌ 

مردم نگران دارو نباشند 
وزیر بهداشت گفت:مردم  نگران کمبود دارو نباشند و ما سعی کردیم کیفیت تولیدات داخل را ارتقا بخشیم. تمام داروهای مورد نیاز مردم را تامین می کنیم؛ به برخی پزشکان توصیه می‌کنم که از تشویق مردم به استفاده از برندهای خارجی پرهیز کنند.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.