پنجشنبه، 9 فروردین 1403

دوز بوستر ممکن است تا 80 درصددر مقابل اومیکرون محافظت ایجاد کند

دوز بوستر ممکن است تا 80 درصددر مقابل اومیکرون محافظت ایجاد کند
در بررسی محققان در کالج امپریال لندن، اثربخشی واکسن ها در مقابل ابتلا به عفونت علامت دار اومیکرون از 0٪ تا 20٪ پس از دو دوز، و از 55٪ تا 80٪ پس از دوز بوستر(تقویت کننده) متغیر بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از رویترز، بر اساس داده‌های اولیه بریتانیا، عفونت‌ ناشی از اومیکرون از شدت کمتری نسبت به گونه دلتا برخوردار نیستند.

محققان در کالج امپریال لندن 11329 فرد مبتلا به عفونت تایید شده یا احتمالی سویه اومیکرون را با نزدیک به 200000 نفر مبتلا به انواع دیگر مقایسه کردند.

طبق گزارشی که پیش از بررسی داوران منتشر شده و روز دوشنبه به‌روزرسانی شده، آن‌ها هیچ مدرکی دال بر شدت کمتر اومیکرون نسبت به دلتا ندیده‌اند. معیار قضاوت نسبت افرادی بود که آزمایش مثبت داشتند و علائم بیماری را گزارش می کردند یا نیاز به مراقبت های بیمارستانی پس از ابتلا پیدا می کردند.


درخصوص واکسن های موجود در بریتانیا این یافته ها به دست آمده است: اثربخشی واکسن ها در مقابل ابتلا به عفونت علامت دار اومیکرون از 0٪ تا 20٪ پس از دو دوز، و از 55٪ تا 80٪ پس از دوز بوستر(تقویت کننده) متغیر بود. این گزارش همچنین تخمین زده که پس از در نظر گرفتن عوامل خطر فردی، احتمال عفونت مجدد افراد مبتلا به سویه های دیگر کرونا با اومیکرون 5.4 برابر بیشتر از عفونت مجدد با دلتا است.


به گفته محققان، یک مطالعه روی کارکنان مراقبت‌های درمانی انگلستان در دوره قبل از اومیکرون تخمین زده بود که عفونت قبلی SARS-CoV-2 حدود هشتاد و پنج درصد فرد را در برابر عفونت مجدد در طول 6 ماه محافظت می‌کند، در حالی که «مصونیت اکتسابی با عفونت در گذشته(ابتلا به بیماری در گذشته) در عفونت مجدد توسط اومیکرون ممکن است به کمتر از 19 درصد برسد.»

 

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.