جمعه، 31 فروردین 1403

فوت سالیانه بین ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر بر اثر بیماری سرطان

فوت سالیانه بین ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر بر اثر بیماری سرطان
رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت گفت: سالیانه بین ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر بر اثر بیماری سرطان فوت می کنند.

علی مطلق رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به آخرین وضعیت بروز بیماری سرطان در کشور اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار گزارش شده سالیانه ۱۳۵ هزار نفر به بیماری سرطان در کشور مبتلا می شوند.سرطان پستان در زنان و پروستات در مردان ، شایع ترین انواع سرطان در بین مردم کشورمان است

او ادامه داد: در حال حاضر میزان ابتلای مردم ایران به بیماری سرطان کم تر از متوسط جهانی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است. پیش بینی می شود طی چند سال آینده میزان ابتلا به سرطان در دنیا افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت بیان کرد: مطالعات انجام گرفته نشان می دهد که طی ۲۰ سال آینده تعداد موارد ابتلا به سرطان در حدود ۶۳درصد افزایش پیدا می کند که یکی از علت های آن این که جمعیت کشور و به سالمندی است و قشر جوان در دو دهه آینده پیر و مسن خواهند شد.

مطلق با بیان اینکه افزایش امید به زندگی و سن می تواند از جمله علل افزایش موارد سرطان در دنیا باشد ، تاکید کرد: میزان احتمال ابتلای افراد در طول عمر خود به بیماری سرطان در ایران حدود ۱۴ درصد و این آمار در دنیا ۲۰ درصد است. سبک زندگی نامناسب تاثیر منفی در بروز بیماری سرطان دارد به طوری که افراد چاق و کم تحرک و مصرف کننده سیگار بیشتر در معرض ابتلا به بیماری سرطان هستند.

مطلق با بیان اینکه آلودگی هوا در بروز سرطان نقش و‌تاثیر منفی دارد، گفت: سالیانه بین ۵۰ تا ۶۰هزار نفر بر اثر ابتلا به بیماری سرطان فوت می کنند که علت اصلی آن عدم تشخیص زود هنگام است.

او افزود: مردم باید دسترسی بیشتری به خدمات بهداشتی و مراقبتی داشته باشند. با شیوع بیماری کرونا بیماران مبتلا به سرطان تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته و دیرتر به پزشکان مراجعه کرده اند.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.