پنجشنبه، 9 فروردین 1403

کاهش محدودیت ها باید منوط به تزریق دو دوز واکسن کرونا به ۷۰ درصد جامعه باشد

کاهش محدودیت ها باید منوط به تزریق دو دوز واکسن کرونا به ۷۰ درصد جامعه باشد

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت : کاهش محدودیت ها باید منوط به تزریق دو دوز واکسن کرونا به ۷۰ درصد جامعه باشد و بعد از آن هم نباید رعایت پروتکل های بهداشتی کنار گذاشته شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایسنا؛ محمدعلی محسنی بندپی  اظهار کرد: وزیر بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که تا پایان دهه فجر تعداد زیادی از مردم واکسینه خواهند شد که با توجه به افزایش واردات واکسن اخیرا بیان کرد که تا پایان مهرماه ۷۰ درصد جامعه واکسینه خواهند که ما امیدواریم با توجه به حجم واردات این اتفاق رخ داده و یا حداکثر تا پایان آبان ماه ۷۰ درصد جامعه دو دوز واکسن را دریافت کنند.

وی توضیح داد: قطعا برداشتن محدودیت ها باید منوط به واکسینه شدن ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم باشد. باید این تعداد دو دوز واکسن را دریافت کنند تا بتوان محدودیت ها را برداشت. البته پوشش ۷۰ درصدی واکسن مجوزی برای کنار گذاشتن پروتکل های بهداشتی یعنی فاصله گذاری اجتماعی و ماسک نیست. باید این پروتکل ها رعایت شده تا به انتهای همه گیری کرونا برسیم.

این نماینده مجلس همچنین به صحبت های وزیر گردشگری و میراث فرهنگی اشاره و اظهار کرد: قرار شده با برداشته شدن محدودیت ها ورود گردشگران نیز تسهیل یابد، البته طبق اعلام وزیر بهداشت ورود گردشگران هم از طریق ارائه کارت واکسن و کد ملی خواهد بود تا بتوان این افراد را از نظر شیوع پیدا نکردن بیماری کرونا کنترل کرد.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.