ﺳﻪشنبه، 28 فروردین 1403

شیوع گسترده کرونا میان کودکان در آمریکا

شیوع گسترده کرونا میان کودکان در آمریکا
افزایش موارد ابتلا تردیدهایی ایجاد کرده است که گونه دلتای کرونا موجب بروز جدی‌تر بیماری در کودکان می‌شود

 به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی به نقل از ایندیپندنت به گفته پزشکان بخش اورژانس، شمار نگران‌کننده‌ای از کودکان با علائم شدید ابتلا به گونه دلتای کووید‌‌ـ‌۱۹ در این بخش‌ها بستری می‌شوند.

داستان بیمارستان‌هایی پر از کودکانی که به‌شدت بیمارند در نقاط شیوع کووید‌ـ ۱۹ مانند ایالت‌های لوییزیانا، تگزاس و فلوریدا در آمریکا شنیده می‌شود.

اما به‌رغم این شواهد موردی، پزشکان اطفال می‌گویند هنوز زود است که بگوییم گونه دلتا برای کودکان نسبت به گونه‌های پیشین این ویروس خطرناک‌تر است. 

دکتر روشل والنکسی، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، گفت این مرکز مشغول بررسی داده‌ها است تا ببیند آيا گونه دلتا در کودکان موجب بروز بیماری جدی‌تر می‌شود.

سرایت‌پذیری بالای این گونه ویروس کرونا عامل نگرانی است. در حال حاضر، بسیاری از مدارس آماده بازگشت به کلاس‌های درس در هفته‌های پیش رو می‌شوند.

اداره غذا و داروی آمریکا ماه گذشته اعلام کرد انتظار نمی‌رود تا پیش از میانه فصل زمستان، واکسیناسیون برای کودکان زیر ۱۲ سال در دسترس باشد.

مدرنا و فایزر‌ـ‌بیون‌تک در ماه مارس آزمایش واکسن‌های کووید‌ـ۱۹ برای کودکان زیر ۱۲ سال را آغاز کردند. نتیجه این آزمایش‌ها در فصل پاییز از راه می‌رسد و اداره غذا و داروی آمریکا باید این نتایج را تایید کند تا این واکسن‌ها مجوز استفاده اضطراری دریافت کنند.

در بیمارستان کودکان نیواورلینز شمار کودکانی که علائم شدید کووید دارند در دو هفته، از صفر به ۲۰ رسیده است.

دکتر مارک کلاین، پزشک ارشد این بیمارستان، در گفت‌وگو با ان‌بی‌سی نیوز گفت نرخ بیماری بین کودکان بسیار بدتر از سال اول همه‌گیری جهانی بوده است. 

او گفت: «من هرگز چنین چیزی ندیده بودم. در حالی شاهد بیمار شدن کودکانیم که در سال اول همه‌گیری که گونه دلتا هنوز به میدان نیامده بود، هرگز چنین چیزی ندیده بودیم.»

در ایالت فلوریدا، دکتر فدریکو لاهام، مدیر پزشکی بیمارستان آرنولد پالمر در اورلاندو برای بیماری‌های‌های واگیردار کودکان، گفت در دو هفته گذشته شاهد افزایش موارد ابتلا بوده است. 

او به ان‌بی‌سی نیوز گفت:‌ «فکر نکنم هنوز به قله موارد ابتلا رسیده باشیم.»

در ایالت تگزاس، دختری ۱۱ ماهه علائم شدید کرونا دارد. او را با هواپیما از هیوستن به بیمارستانی در حدود ۲۵۰ کیلومتری تمپل بردند. این انتقال به دلیل آن بود که هیچ‌کدام از واحدهای پزشکی کودکان در شهر امکان پذیرش او را نداشتند.

بر اساس گزارش انجمن امراض کودکان آمریکا، تعداد کودکان مبتلا در هفته‌ منتهی به ۲۹ ژوییه افزایشی قابل ملاحظه داشته است. 

پیش از ۱۵ ژویيه، تنها حدود ۱۴ درصد از موارد ابتلا به کووید‌ـ۱۹ در آمریکا در کودکان گزارش شده بود. 

اما در دو هفته منتهی به ۲۹ ژویيه این تعداد به ۱۹ درصدِ موارد گزارش‌شده رسیده است.

بر اساس آمار، جواب آزمایش کرونای حدود ۷۲ هزار نفر در آن هفته مثبت بود، رقمی که در هفته پیش از آن ۳۹ هزار نفر بود.

نزدیک به ۴.۲ میلیون نفر از زمان آغاز این همه‌گیری به کووید مبتلا شده‌اند.

انجمن امراض کودکان آمریکا می‌گوید تعریف کودک از ایالت به ایالت متفاوت است. در بیشتر ایالات آمریکا، کودک افراد زیر ۱۶ سال یا گاه زیر ۱۸ سال را شامل می‌شود.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.