پنجشنبه، 9 فروردین 1403

ترخیص بیماران غیر کرونایی از بیمارستان‌ها؛ دستور وزارت بهداشت است

ترخیص بیماران غیر کرونایی از بیمارستان‌ها؛ دستور وزارت بهداشت است
ترخیص بیماران غیر کرونایی از بیمارستان در شرایط پیک پنجم طبق دستور وزارت بهداشت و درمان در تمامی بیمارستان‌ها انجام می‌شود، دلیل ترخیص بیماران نبود امکانات در بیمارستان نیست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از سالم خبر؛ محمد طالب‌پور، رئیس بیمارستان سینا در تشریح وضعیت فعلی بیمارستان سینا گفت: درحال حاضر تعداد مراجعات بیماران کرونایی به حدی افزایش داشته که  طی چندین ماه گذشته سابقه نداشته است؛ شاید مراجعات روزانه (تریاژ) حدود نزدیک ۲۰۰ نفر باشند این در حالیست که هیچگاه مراجعات به این تعداد نبوده است .
 
وی در ادامه بیان کرد: چندین ماه است که کادر سلامت درگیر این همه گیری هستند. شاید بتوانیم تجهیزات بیمارستانی را برای مقابله با این بیماری تامین کنیم اما نیروی انسانی بیمارستان‌ها تحت فشار بسیاری هستند.
 
طالب پور درباره امکانات بیمارستان عنوان کرد: در حال حاضر مهم‌ترین رکن درمان بیمارستان‌ها اکسیژن است که با کمک 
ترخیص بیماران غیر کرونایی از بیمارستان در شرایط پیک پنجم طبق دستور وزارت بهداشت و درمان در تمامی بیمارستان‌ها انجام می‌شود، دلیل ترخیص بیماران نبود امکانات در بیمارستان نیست
دولت هم مخزن و هم اکسیژن‌ساز به اندازه کافی در بیمارستان موجود است ضمن اینکه داروهای مورد نیاز از جمله رمدسیویر توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی در بیمارستان تامین می‌شود و ما نیز در اختیار افراد قرار می‌دهیم. 
 
رئیس بیمارستان سینا درباره قیمت بالای داروی رمدسیویر اظهار کرد: مواد اولیه داروی رمدسیویر از خارج به ایران وارد می‌شود و یک شرکت ایرانی آن را تولید می‌کند قطعا اگر اصل دارو به ایران وارد می‌شد گران‌تر هم بود. داروهای کرونا بیمه‌ای هستند به این معنا که درصدی از آن را بیمه تقبل می‌کند و درصدی از آن را بیمار پرداخت می‌کند.
 
وی همچنین افزود: در شرایط فعلی ۳ دستگاه اکسیژن‌ساز و ۲ مخزن در بیمارستان موجود است در صورتی که در گذشته فقط ۲ دستگاه اکسیژن‌ساز در بیمارستان بود که همیشه یک دستگاه آن نیز خراب بود. در حال حاضر شاید به هنگام پرکردن مخازن افت فشار داشته باشند اما در شرایط عادی تخت‌ها و اتاق‌های عمل را پشتیبانی می‌کند.
 
طالب پور با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از تخت‌های بیمارستان به بیماران کرونایی اختصاص یافته است، مطرح کرد: این تعداد تخت کافی نیست و باز هم بیمار مراجعه می‌کند. اختصاص تخت باید متناسب با پرسنل و اکسیژن باشد. در شرایط فعلی بیمارستان‌های دانشگاهی بیشترین فشار را متحمل شده‌اند و بیمارستان‌های ارتش و سپاه باید به یاری ما بشتابند و به این حجم از بیماران سرویس و خدمات بدهند. 
 
رئیس بیمارستان سینا درباره ترخیص بیماران غیر کرونایی از بیمارستان سینا تصریح کرد: این امر به دستور وزارتخانه است که در اوج بحران بیماران الکتیو را در بیمارستان نگه ندارید و بیمارستان سینا نیز تابع دستورالعمل ابلاغی است؛ دلیل ترخیص بیماران عدم وجود امکانات در بیمارستان نیست.

وی در ادامه اظهار کرد: اگر به ما اجازه دهند امکان انجام عمل‌های الکتیو در اتاق‌های عمل و دیگر تخت‌ها را فراهم می‌کنیم ضمن اینکه بیمارانی که عمل جدی دارند و امکان تاخیر در انجام عمل‌های آنان وجود ندارد در بیمارستان انجام خواهد شد. در حال حاضر بیماران الکتیو معمولی در حالت استندبای هستند تا پیک بیماری کرونا کاهش یابد و و امکان عمل برای آنان نیز فراهم شود.  
 
رئیس بیمارستان سینا همچنین افزود: تصور می‌کنم حوادثی که در بیمارستان‌ها در حال رخداد است برای مردم و جامعه ملموس نیست و افراد در جامعه بسیار عادی رفتار می‌کنند ضمن اینکه حتی ماسک هم نمی‌زنند و فعالیت‌های اجتماعی و تفریحی خود را بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی دنبال می‌کنند این در حالیست که در پیک پنجم شدت بیماری بیشتر و تعداد بیماران نیز بسیار زیاد است . 
 
طالب پور گفت: اگر اطلاع‌رسانی به طور وسیع صورت نگیرد و اگر میزان درگیری مردم و جامعه در بیماری کرونا اطلاع‌رسانی نشود و مردم توجیه نشوند فاجعه به بار می‌آید. درحال حاضر در مقایسه با فضای داخل بیمارستان‌ها و جامعه تناقض مشاهده می‌شود.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.