پنجشنبه، 9 فروردین 1403

رکوردشکنی تزریق واکسن کرونا در کشور با تزریق ۱۸۴ هزار دُز در یک روز

رکوردشکنی تزریق واکسن کرونا در کشور با تزریق ۱۸۴ هزار دُز در یک روز
مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رکورد شکنی تزریق واکسن کرونا در کشور با تزریق ۱۸۴ هزار دُز در یک روز خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از  پایگاه خبری وبدا، براساس اطلاعیه این مرکز، تاکنون دو میلیون و ۸۴۴ هزار و ۶۳۹ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۴۸۵ هزار و ۶۷۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به سه میلیون و ۳۳۰ هزار و ۳۰۹ دُز رسید.

گفتنی است از دیروز تا امروز ۵ خرداد ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۴۶۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۵۰۴ نفر از آنها بستری شدند و همچنین مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۸۶۵ هزار و ۸۶۴ نفر رسید.

براساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۹ هزار و ۲۱۹ نفر رسید و خوشبختانه تا کنون دو میلیون ۳۷۹ هزار و ۱۳۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

همچنین چهار هزار و ۵۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون ۱۹ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۵۴۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۸ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۰۷ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.