چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403

رئیس هیأت مدیره جامعه دندانپرشکی ایران در نامه ای خواستار اصلاح آئین نامه انتخابات شد

حضور نماینده ای از دستیاران در هیات های مدیره نظام پزشکی ضروری است

 حضور نماینده ای از دستیاران در هیات های مدیره نظام پزشکی ضروری است
اتفاقات اخیر پیرامون مشکلات و تنگناهای رخ داده برای دستیاران پیش از پیش این امر را به ذهن متبادر می‌سازد که حضور نماینده ای از این گروه بزرگ و مهم جامعه پزشکی در هیات های مدیره نظام پزشکی خصوصا در شهرهای بزرگ و دانشگاهی امری ضروری است. 

رئیس هیأت مدیره جامعه دندانپرشکی ایران در نامه ای به رئیس محترم شورای عالی سازمان و رئیس هیات نظارت بر انتخابات خواستار بلامانع شدن نامزد شدن دستیاران در انتخابات شد. متن نامه دکتر تاجرنیا به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر مصطفی معین
رئیس محترم شورای عالی سازمان نظام پزشکی

همکار گرامی
جناب آقای دکتر عبدالحسین روح الامینی
رئیس محترم هیات مرکزی نظارت بر هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی
 
با سلام
احتراما ، پیرو نامه منتشره درخصوص تبصره ذیل ماده 6 آئین نامه انتخابات هیات مدیره ها ، شورای عالی و رئیس کل مصوب سال 1383 که اعلام می دارد دستیاران می توانند در انتخابات به عنوان رای دهنده شرکت کنند، و عدم امکان ثبت نام به عنوان انتخاب شونده مفروض گرفته شده است ،مطالب زیر را به استحضار میرساند:
١- تبصره مذکور با نص صریح قانون سازمان نظام پزشکی (ماده 23) که شرایط انتخابات شوندگان در آن احصا گردیده است در تضاد می باشد.
آیین نامه اجرایی می بایست توضیح دهنده قانون و نه محدود کننده و در تعارض با آن باشد. 

٢- علی الاصول کلیه اعضای جامعه پزشکی از جمله دستیاران که  دارای سه سال سابقه عضویت در نظام پزشکی در صورت  وجود سایر شرایط مقرر در ماده 23 قانون سازمان نظام پزشکی، حق دارند در شمول انتخابات شوندگان عضویت در هیات مدیره قرار گیرند.

٣- شاغل بودن افرادی که ٣سال سابقه عضویت بوده و  به عنوان دستیار تخصصی و فوق تخصصی نبایستی مانع داوطلبی ایشان بوده و نمی توان حق اینگونه افراد را فقط تحت عنوان رای دهنده محدود کرد.
۴- اتفاقات اخیر پیرامون مشکلات و تنگناهای رخ داده برای دستیاران پیش از پیش این امر را به ذهن متبادر می‌سازد که حضور نماینده ای از این گروه بزرگ و مهم جامعه پزشکی در هیات های مدیره نظام پزشکی خصوصا در شهرهای بزرگ و دانشگاهی امری ضروری است. 

لذا خواهشمند است دستور فرمائید ضمن پیگیری موضوع ، به نحو مقتضی و با فوریت بند مذکور در آئین نامه انتخابات مورد بازنگری قرار گیرد.
 
دکتر علی تاجرنیا
رئیس هیأت مدیره
جامعه دندانپرشکی ایران

برچسب ها : انتخابات
دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.