جمعه، 10 فروردین 1403

3 هزار دوز واکسن کرونا در استان مرکزی تزریق شد

  • 08 فروردین 1400
  • 10:04
  • سلامت
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
3 هزار دوز واکسن کرونا در استان مرکزی تزریق شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون کروناویروس در کشور، تاکنون افزون بر سه هزار دوز واکسن کرونا در استان مرکزی تزریق شده است.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایسنا؛ دکتر سیدمحمد جمالیان با اشاره به اینکه اجرای طرح واکسیناسیون کرونا براساس اولویت بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداست برای گروه های هدف انجام می شود، اظهار کرد: با وجود اینکه کادر درمان به عنوان اولویت نخست تزریق واکسن هدفگذاری شدند، اما هنوز کادر درمان بطور کامل واکسن کرونا دریافت نکرده اند. علاوه بر آن پزشکان بخش خصوصی و برخی مراکز مرتبط با حوزه سلامت نیز در زمره افرادی قرار دارند که هنوز واکسینه نشدند.

وی به واکسینه کردن کادر درمان در بخش های ویژه کرونا، جانبازان، سالمندان ساکن در خانه سالمندان و پاکبانان براساس دستورالعمل کشوری واکسیناسیون اشاره کرد و افزود: واکسیناسیون کرونا براساس سند ملی واکسیناسیون کشور و طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در سراسر کشور توسط دانشگاه های علوم پزشکی انجام می شود و دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز از این رویه تبعیت می کند و جامعه هدفی که در مراحل مختلف واکسیناسیون در برابر بیماری کووید ۱۹ واکسن دریافت می کنند برابر اعلام ستاد ملی و در تمامی استان ها یکسان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه به تولید انبوه واکسن برکت در اردیبهشت ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: افزایش میزان واردات واکسن هندی و چینی به کشور و تولید انبوه واکسن ایرانی نویدبخش اتفاقات خوبی در اردیبهشت و خردادماه سال جاری است و آمار واکسیناسیون افراد طی ماه های آینده شیب صعودی پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به برخی گلایه های آحاد مختلف مردم استان مرکزی نسبت به واکسینه کردن خود گفت: مردم باید درک کنند که دانشگاه علوم پزشکی نمی تواند خارج از مصوبه ستاد ملی کرونا اقدام به واکسینه کردن افراد کند و جامعه هدفی که برای واکسیناسیون هدفگذاری شدند براساس تقسیم بندی ستاد ملی مبارزه با کروناست.

دکتر جمالیان تصریح کرد: پزشکان بخش خصوصی، داروخانه ها، آزمایشگاه ها، مراکز خصوصی مرتبط با حوزه سلامت، سالمندان، بیمارن زمینه ای و ... از جمله اولویت های تزریق واکسن کرونا هستند اما واکسینه کردن این افراد باید توسط ستاد ملی کرونا اعلام شود و انجام واکسیناسیون افراد خارج از مصوبه ستاد در حیطه اختیارات دانشگاه علوم پزشکی نیست.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ گونه عارضه مهم جانبی از سوی افراد واکسینه شده گزارش نشده و حال عمومی تمامی افرادی که واکسن دریافت کردند، مساعد است، افزود: با توجه به آغاز واکسیناسیون کرونا که از کادر درمانی شروع شده و تا پایان سال جاری به تزریق همگانی منتج می شود، اگر پروتکل های بهداشتی را در کنار تزریق واکسن رعایت کنیم، مطمئنا از شر این ویروس و بیماری خلاص شده و کرونا را شکست خواهیم داد.

او در ادامه از مردم استان مرکزی خواست که تا اطلاع ثانوی رفت و آمد به مناطق با شرایط بحرانی کرونایی نداشته و پذیرای میهمانان این نقاط نباشند تا زنجیره انتقال قطع شود و اگر مردم فهیم استان مرکزی با همین منوال در رعایت پروتکل های بهداشتی کوشا باشند، نگرانی نخواهیم داشت.

دکتر جمالیان تاکید کرد: با توجه به سرایت و قدرت انتقال بسیار بالای ویروس کرونا جهش‌یافته نسبت به ویروس کلاسیک، حتما در مناطق پر ازدحام و شلوغ از دو ماسک استفاده شود، فاصله گذاری ایمن اجتماعی رعایت شود، از شرکت در دورهمی ها و مهمانی های شلوغ و مسافرت ها به مناطق پرخطر پرهیز شود.

وی تصریح کرد: با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، فعالیت های روزانه با ایمنی کامل انجام می‌پذیرد و سلامت مردم نیز حفظ می‌شود و با سرعتی که واکسیناسیون در ماه های آینده به خود می گیرد قطعا میزان سرایت ویروس به حداقل رسیده و قطع می شود.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.