جمعه، 10 فروردین 1403

عارضه‌‎ای برای دریافت کنندگان واکسن کرونا در همدان گزارش نشده است

عارضه‌‎ای برای دریافت کنندگان واکسن کرونا در همدان گزارش نشده است
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت : هیچ گونه عارضه و یا مشکلی برای افراد دریافت کننده واکسن «اسپوتنیک- وی» کرونا در این استان مشاهده و گزارش نشده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایرنا؛دکتر «رشید حیدری مقدم» با اشاره به این که تاکنون بیش از ۲۰۰ دوز واکسن کرونا برای کادر درمان فعال استان همدان(بخش آ.سی.یو مراکز درمانی مرتبط با کرونا) در استان از جمله بیمارستان سینا شهر همدان تزریق شده است؛ اظهار کرد: حال عمومی تمامی دریافت کنندگان واکسن خوب است و بروز هیچ عارضه و یا مشکل جسمانی برای این افراد گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه تزریق واکسن کرونا در 2 مرحله و با فاصله  سه هفته انجام می شود، اضافه کرد: واکسن مرحله نخست آبی رنگ و مرحله دوم به رنگ قرمز است که براساس پروتکل های بهداشتی مربوطه به دریافت کنندگان تزریق می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بروز علائم پوستی، واکنش ها و مشکلات تنفسی، کهیر و دیگر ضایعات پوستی می تواند از عوارض احتمالی تزریق واکسن باشد که تاکنون هیچ موردی از بروز این عوارض برای دریافت کنندگان واکسن «اسپوتنیک - وی» در استان همدان گزارش نشده است.

 حیدری‌مقدم افزود: پس از تزریق واکسن بروز تب تا حدی طبیعی است که البته تب زیاد و غیر طبیعی را  باید بررسی کرد ضمن اینکه احتمال تهوع در فرد نیز وجود دارد که در صورت پدیدار شدن علائم غیرمعمول در بدن باید موضوع از سوی پزشک بررسی شود که تاکنون هیچ یک از این موارد در استان وجود نداشته است.

وی یادآوری کرد: کار تزریق مرحله نخست واکسن به کادر بهداشت و درمان این استان براساس اولویت های مشخص شده، با واکسیناسیون پرسنل بخش عفونی و ایزوله بیمارستان سینا در شهر همدان آغاز و در دیگر مراکز درمانی مرتبط با کرونا در سطح استان ادامه یافت.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان، محموله دوم واکسن «اسپوتنیک - وی» اواسط هفته آینده تحویل استان می شود که باید در سردخانه و شرایط خاص(۱۸ درجه سانتیگراد زیرصفر) نگهداری و حداکثر ۲ ساعت قبل از تزریق باید از سردخانه خارج شود.

بخش درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان بیش از ۱۲ هزار نیرو دارد که حدود نیمی از آنان را پرستاران تشکیل می دهند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.