پنجشنبه، 9 فروردین 1403

فعالیت استخرهای سرپوشیده تهران بلامانع شد

فعالیت استخرهای سرپوشیده تهران بلامانع شد

رئیس گروه نظارت بر فعالیت باشگاه‌های اداره‌کل ورزش و جوانان استان تهران اعلام کرد: طبق دستورالعمل فدراسیون پزشکی ورزشی فعالیت تمامی استخرهای سرپوشیده دولتی و خصوصی بلامانع است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایرنا؛ «رضا خرم» اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل ستاد ملی کرونا فعالیت استخرهای سرپوشیده در شهرهای با وضعیت زرد از این پس هیچ مشکلی ندارد.

وی افزود: براساس پروتکل‌های بهداشتی؛ ضد عفونی دائم رختکن سرویس های بهداشتی، دوش ها، کمدها و ورود و خروجی ها باید انجام شود.

رئیس گروه نظارت بر فعالیت‌های باشگاه های اداره کل ورزش و جوانان استان تهران ادامه داد: از موارد دستورالعمل های بهداشتی پذیرش حداکثر ۳۰ نفر در سانس های موجود، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، گندزدایی آب و سوناهای خشک و بخار باید در دستور کار مدیریت استخرها قرار گیرد.

به گفته وی حدود یک هزار استخر سرپوشیده دولتی و خصوصی در سطح استان تهران فعالیت دارند.

خرم با بیان اینکه در خصوص فعالیت ورزش های رزمی و پربرخورد نیز خاطرنشان کرد: هنوز درباره فعالیت این ورزش‌ها ابلاغیه ای دریافت نکردیم و فقط در شهرهای وضعیت آبی فعالیت رشته های پربرخورد و رزمی با رعایت پروتکل های بهداشتی مانعی ندارد.

این مسئول تاکید کرد فعالیت ورزش های انفرادی بدنسازی، کم برخورد سالنی و زمین های فوتبال و روباز پیش از این بلامانع اعلام شده بود.

بر این اساس استان تهران در شرایط زرد قرار گرفته که طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا فعالیت استخر های سرپوشیده در سطح استان بلامانع است.

خرم همچنین با بیان اینکه در یک سال گذشته خسارت زیادی از کرونا به بدنه ورزش وارد شده است گفت: تاکنون بیش از ۳۸۰ باشگاه برای جبران خسارت به سامانه کارآ معرفی شدند که به ازای هر فرد ۱۶ میلیون تومان دریافت کردند که این رقم برای مجموعه‌های بزرگ (پرسنل زیاد) نیز تا ۴۸۰ میلیون تومان قابل افزایش بوده است.

انتهای پیام

 
 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.