جمعه، 10 فروردین 1403

مدیر گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد

سی تی اسکن فقط برای بیماران با شرایط حاد انجام شود

سی تی اسکن فقط برای بیماران با شرایط حاد انجام شود
برای افرادی که علائمی ندارند، سی تی اسکن ریه انجام نمی‌دهیم، این فرآیند فقط برای بیماران کرونایی با شرایط حاد انجام می‌شود.

حمیدرضا حقیقت خواه، عضو انجمن رادیولوژی ایران و مدیر گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: مسئله‌ مهمی که در مورد همه گیری کرونا در این مدت جامعه پزشکی را درگیر کرده است،  تعداد بالا مراجعان برای انجام سی تی اسکن بوده است.

او افزود: یکی از مواردی که حتما باید به آن توجه می‌شد حفظ کیفیت آموزشی و ارتقا سطح علمی دستیاران رادیولوژی است. در حال حاضر باید در دانشگاه‌های علوم پزشکی و همچنین جامعه رادیولوژیست‌های کشور به خوبی آموزش های لازم داده شود تا  پزشکان و متخصصان با علائم و راه‌های تشخیصی این بیماری و نوع کار کردن با دستگاه رادیولوژی را یاد بگیرند.

حقیقت خواه ادامه داد: در این راستا انجمن رادیولوژی وبینار‌های زیادی را تشکیل دادند که طی این مدت برگزار شده و همکاران ما توانسته اند اطلاعات به روزی را دریافت کنند.

عضو انجمن رادیولوژی ایران بیان کرد: همکاران غیر رادیولوژیست، پزشکان عمومی و متخصصان  در این بین به دلیل نبود شرایط حضوری تصمیم گرفتند که وبینار‌هایی در این زمینه برپا کنند تا شرایطی برای آموزش های حضوری فراهم شود. به همین دلیل برای اینکه درس و آموزش تعطیل نشود جلساتی را به طور غیر حضوری برپا کردند.

او گفت: رسالت آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی ما در این شرایط سخت با تعیین شیوه نامه های جدید و استراتژی‌های نو  که برای تشخیص انجام می‌شد، مهم‌ترین بخش بحث آموزش خواهد بود که باید جایگاه خود را به خوبی حفظ کند تا جامعه رادیولوژی کشور بتواند مباحث علمی خود را به روز نگه دارد.

عضو انجمن رادیولوژی ایران تصریح کرد: برای افرادی که علائم ساده و پیش افتاده‌ای داشته باشند و بیمار نباشند آزمایش سی تی اسکن انجام نمی‌دهیم. ما اجازه نمی‌دهیم که این افراد بی دلیل خود را در معرض خطر اشعه‌ قرار دهند. سی تی اسکن ریه فقط برای بیماران کرونایی با شرایط حاد انجام می‌شود.

او تاکید کرد: از همکاران محترم در این زمینه هم خواهش می کنیم که بیمارانی که اصرار بی دلیل دارند مانع آنها شده و آزمایش سی تی اسکن را انجام ندهند. 

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.