جمعه، 10 فروردین 1403

لاری:

کاهش موارد بیماران بستری در موج جدید به آسانی نخواهد بود

کاهش موارد بیماران بستری در موج جدید به  آسانی نخواهد بود

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: کاهش موارد بیماران بستری در موج جدید به آسانی گذشته نخواهد بود، چون تعداد مبتلایان زیاد و کاهش ابتلا زمانبر است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایلنا؛ سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به تاثیر محدودیت‌های اعمال شده بر میزان شیوع ویروس کرونا در کشور، بیان کرد: بر اساس تصمیم جدید ستاد ملی کرونا، از این پس در رنگ‌بندی از وضعیت‌های قرمز، نارنجی و زرد استفاده خواهد شد. بر این اساس شهرستان‌هایی که قبلا به صورت بحرانی و با رنگ سیاه در نقشه نمایش داده می‌شدند، از این پس به صورت قرمز خواهند بود و بنابراین اعمال جدی‌ترین محدودیت‌ها روی شهرستان‌های قرمز صورت خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: بر همین اساس فهرست رنگ‌بندی این هفته اصلاح شده و به رسانه‌ها اعلام می‌شود.

کاهش موارد بستری به آسانی گذشته نیست

وی افزود: کاهش موارد بیماران بستری در موج جدید به آسانی گذشته نخواهد بود، چون تعداد مبتلایان زیاد و کاهش ابتلا زمانبر است. وی ادامه داد: باید مجموعه‌ای از عوامل دست به دست هم دهد، یعنی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک افزایش پیدا کند، محدودیت‌های شدیدتری اعمال شود و نظارت‌ها مستمر باشد.

محدودیت‌ها برخی افراد را با مشکل اقتصادی مواجه می‌کند

لاری تصریح کرد: از طرفی اعمال محدودیت ممکن است، برای برخی مشاغل و افراد باعث بروز مشکل نشود، اما از لحاظ اقتصادی می‌تواند برخی مشاغل و افراد را با مشکلات فراوانی مواجه کند. در نتیجه ستاد ملی مقابله با کرونا با دقت و بررسی همه جوانب در این زمینه تصمیم گیری می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا میزان شیوع رو به افزایش است؟ گفت: درباره افزایش موارد ابتلا نیز علاوه بر رفتار اجتماعی، جهش‌های ویروس کرونا نیز موثر است. سرمای هوا، آلودگی هوا، حضور بیشتر مردم در فضاهای بسته و بدون تهویه نیز میزان سرایت ویروس را افزایش داده است، توصیه اکید وزارت بهداشت این است که مردم از حضور در جمع‌های خانوادگی و دورهمی‌ها پرهیز کنند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.