جمعه، 31 فروردین 1403

386نفر طی شبانه روز گذشته جان باختند/27 استان در وضعیت قرمز

386نفر طی شبانه روز گذشته جان باختند/27 استان در وضعیت قرمز

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۳۸۶ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۴ هزار و ۸۶۴ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.



به گزارش اداره کل روابط عمومی نظام پزشکی دکتر سیما سادات لاری روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس اظهار  کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( دهم آبان ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هفت هزار و ۸۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۴۱۷ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۱۲ هزار و ۷۷۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه تاکنون ۴۸۱ هزار و ۹۳۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۱۸۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون چهار میلیون و ۹۲۹ هزار و پنج آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

لاری با اشاره به وضعیت کرونا در استان کردستان خاطرنشان کرد: موارد ابتلا و بستری کرونا در این استان صعوتی است و با توجه به شیب تند افزایش موارد این بیماری وضعیت نگران کننده ای دارد. هم اکنون شهرستانهای بیجار، سقز، سنندج، کامیاران، مریوان در این استان در وضعیت قرمز، شهرستان قروه در وضعیت نارنجی یا هشدار( پر خطر) و شهرستانهای دهگلان و دیوان دره از این استان در وضعیت زرد یا خطر متوسط کرونا قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت یاد آور شد: همه شهرستانهای با وضعیت قرمز استان کردستان در فهرست شهرستانهایی دارای وضعیت حاد و خطرناک هستند که باید محدودیت های مصوب ستاد ملی کرونا در آنها اجرا شود و نظارت در اجرای صحیح این محدودیت ها در این شهرها لازم و ضروری است.

ابتلا و مرگ کرونا در کردستان بالاتر از میانگین کشوری

وی ادامه داد: میزان بروز موارد جدید بیماری کووید۱۹ در استان کردستان ۴۵ در هر صد هزار نفر است که بالاتر از میانگین کشوری است و میانگین موارد مرگ و میر کرونا در این استان نیز ۴۱ به ازای هر یک میلیون نفر است که از میانگین کشوری بالاتر است. ۲۸۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز هم اکنون در بیمارستانهای این استان بستری هستند و از این تعداد ۴۲ نفر با شرایط بالینی نامناسب در بخش مراقبت ویژه بستری هستند.

لاری گفت: برگزاری مراسم عروسی، مولودی خوانی و دورهمی های خانوادگی در باغ های حاشیه شهرهای استان کردستان و تردد مسافران از شهرهای مرزی به شهرستانهای مختلف استان کردستان از جمله نگرانی های مسئولان بهداشت و درمان در استان کردستان است.

سخنگوی وزارت بهداشت اذعان  کرد: امیدواریم با هماری مردم با مسئولان بهداشتی در رعایت پروتکل های بهداشتی و نظارت و اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی کرونا توسط مسئولان استان کردستان شاهد توقف شیوع گسترده بیماری کووید۱۹ در این استان باشیم.
انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.