پنجشنبه، 9 فروردین 1403

سازمان جهانی بهداشت دستگاه‌های تنفس مصنوعی و آزمایش پی سی آر به ایران اهدا کرد

سازمان جهانی بهداشت دستگاه‌های تنفس مصنوعی و آزمایش پی سی آر به ایران اهدا کرد
سازمان جهانی بهداشت (WHO) به منظور تقویت تلاش‌های نظام سلامت کشور در پاسخ به فوریت بهداشتی همه‌گیری بیماری کووید۱۹، تعداد ۱۵۰ دستگاه تنفس مصنوعی و یکصد دستگاه تروموسایکلر پیشرفته برای انجام آزمایش‌ «پی سی آر» (PCR) به جمهوری اسلامی ایران تحویل داد.

آزمایش «پی سی آر» معیار قطعی تشخیص کووید۱۹ است. اضافه شدن دستگاه‌های اهدایی، به ارزش بیش از ۲.۸ میلیون دلار، که با کمک‌های بشردوستانه کشور آلمان و دیگر شرکای بین‌المللی خریداری شده، ظرفیت انجام آزمایش‌ شبکه ملی آزمایشگاه‌های کشور را افزایش خواهد داد. این شبکه در حال حاضر روزانه به طور متوسط ۲۷ هزار آزمایش «پی سی آر» انجام می‌دهد.  

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از دفتر سازمان بهداشت جهانی در ایران، دکتر کریستوف هملمن نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران گفت: افزایش ظرفیت انجام آزمایش‌ برای شناسایی و جدا سازی بیماران کووید۱۹ در مراحل اولیه بیماری و ردگیری افراد در تماس با آنها بسیار اهمیت دارد؛ این موضوع نقش مهمی در کنترل زودهنگام انتشار بیماری و درمان موثر بیماران ایفا می‌کند.
دستگاه‌های یادشده به آزمایشگاه‌های مرجع در ۲۴ استان از جمله اردبیل، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهار محال و بختیاری، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، گیلان، مرکزی، هرمزگان و یزد ارسال خواهند شد.
دستگاه‌های تنفس مصنوعی نیز تجهیزاتی حیاتی در مراقبت از بیماران کووید۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه به شمار می‌روند.

۱۵۰ دستگاهی که توسط سازمان جهانی بهداشت اهدا شده در مجموع بیش از ۲.۷ میلیون دلار ارزش دارد، که یک سوم آن با کمک مالی دولت ژاپن و بقیه با کمک دولت‌ کویت و سایر کمک‌های بین‌المللی خریداری شده است.

دکتر هملمن در این باره خاطرنشان کرد: این دستگاه‌ها به افزایش میزان بهبود بیماران مبتلا به کووید۱۹ که در وضعیت بحرانی به سرمی‌برند، کمک شایانی خواهند کرد.
خیز اخیر بیماری کووید۱۹ در کشور باعث افزایش فشار بر نظام ملی سلامت شده است.

سازمان جهانی بهداشت از زمان آغاز بیماری در ایران با تامین تجهیزات و اقلام بهداشتی فعالانه از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران پشتیبانی کرده است.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.