" />
جمعه، 31 فروردین 1403

اصل "تقدم پیشگیری بر درمان" در مدیریت کرونا اولویت قرار داده شود

اصل "تقدم پیشگیری بر درمان" در مدیریت کرونا اولویت قرار داده شود

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به این که در مدیریت اپیدمی کرونا ضعیف عمل شده است؛ گفت: باید اصل "تقدم پیشگیری بر درمان" را در مدیریت اپیدمی کرونا اولویت قرار دهیم.

دکتر افشین جعفرزاده عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو هیات مدیره انجمن آنستزیولوژی و مراقبت های ویژه ایران در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی سازمان  نظام پزشکی با اشاره به این که  باید سیاستگذاری ها در حوزه درمانی کشور منظم تر شود؛ اظهار کرد: اگریک سیاست انقضباضی تر از همان ابتدا برای مدیریت و کنترل پاندمی کرونا لحاظ شده و تسهیلات بیشتری از نظر وسائل حفاظت شخصی در اختیار مردم و کادر درمان قرار می گرفت؛ امروز با این حجم از شیوع و مرگ و میر مواجه نبودیم.


وی با اشاره به محدودیت های اقتصادی کشور افزود: با وجود محدودیت ها لازم است ، تسهیلات رایگان در اختیار مردم مستضعف از نظر تامین ماسک قرا گیرد واگر از بودجه و خزانه عمومی، ماسک و وسایل بهداشتی رایگان به مردم ندهیم، در فاز درمان دهها و بلکه صدها برابر بودجه اولیه باید از خزانه دولت هزینه کنیم.


 وی با بیان اینکه درمان بیماران مبتلا به کرونا درپاره ای از مواقع هزینه های گزافی را به نظام سلامت تحمیل می کند؛ تصریح کرد: اصل "تقدم پیشگیری بر درمان " در مدیریت اپیدمی کرونا باید اولویت قرار داده شود.


عضو هیات مدیره انجمن آنستزیولوژی و مراقبت های ویژه ایران با اشاره به   خستگی روزافزون کادر درمان ؛ خاطرنشان کرد: اپیدمی بصورت مدیریت شده تحت کنترل نیست و میزان آلوده کنندگی هر فرد آلوده در فرد غیر ایمن 3 تا 6 است که درخیلی از کشورها با فاصله گذاری اجتماعی و سیاست های انقباضی در حد یک تا یک و نیم حفظ شده است.


جعفرزاده با اشاره به این که کادر درمان وارد یک سیکل معیوب شده و فشار کاری بالایی را تحمل می کند؛ گفت: عدم بهینه بودن دریافتی ها و کارانه های عقب افتاده هیچ انگیزه ای را برای همکاران باقی نگذاشته و این در حالی است که تعداد همکارانی که مبتلا و شهید می شوند بویژه در جامعه تخصصی بیهوشی و مراقبت های ویژه رو به افزایش است.
انتهای پیام

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.