شنبه، 1 اردیبهشت 1403

تصمیم گیری های کوتاه مدت برای مهار کرونا موثر نیست/ضعف نظارت اجرایی در رعایت پروتکل های بهداشتی

تصمیم گیری های کوتاه مدت برای مهار کرونا موثر نیست/ضعف نظارت اجرایی در رعایت پروتکل های بهداشتی

رئیس انجمن مراقبت های ویژه ایران با اظهار تاسف از آمار بالای مرگ و میر در بین مردم و کادر درمان اظهار کرد: نیازمند برنامه ریزی مدون برای پیشگیری و مهار کرونا هستیم ضمن آنکه باید نظارت ها ی اجرایی بر رعایت پروتکل های بهداشتی وجود داشته باشد.

دکتر علی امیر سوادکوهی رئیس انجمن مراقبت های ویژه ایران در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به ضعف نظارت اجرایی بر رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور گفت: وقتی یک بیماری همه گیری و پاندمی ایجاد می کند، برای پیشگیری و مهار آن باید برنامه مدون داشته باشیم و تصمیم گیری های هفتگی و ماهانه جوابگو نیست.


وی با  اشاره به این که  9 ماه از شیوع کرونا گذشته و همچنان تعداد ابتلا و مرگ و میر این بیماری رو به  افزایش است؛ افزود:اکنون در اوج پیک کرونا قرار داریم و کادر درمان روز به روز خسته تر و فرسوده تر از قبل می شود .

 

وی ادامه داد: اگر وحدت رویه تعیین می شود؛ باید بودجه های آن نیز تامین شده و نظارت اجرایی قوی حاکم باشد.


رئیس انجمن مراقبت های ویژه ایران  با بیان این که 10 درصد تخت های بیمارستانی باید ویژه باشد، اظهار کرد: از 200 هزار تخت بیمارستانی باید 20 هزار تخت ویژه باشد اما حدود هفت هزار و اندی تخت ویژه داریم که جوابگوی بیماران بویژه در شرایط بحرانی کرونا نیست.


سوادکوهی تصریح کرد : کادر درمان خسته و فرسوده شده و بدون امکانات در این کارزار مقابله می کند.


وی به آمار بالای ابتلا و مرگ و میر متخصصین بیهوشی اشاره کرد و گفت: متخصصین بیهوشی به دلیل اینکه نزدیکترین برخورد را با بیماران به مدت طولانی دارند ؛میزان ابتلا و مرگ و میر در بین آنها بالاست.


وی با اشاره به تغییر ژنتیکی زیادی که ویروس کرونا دارد؛خاطرنشان کرد: ویروسی که با آن مواجهیم یک دشمن نامرئی مهاجم بوده که جنگیدن با آن بسیار سخت است .
انتهای پیام

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

محمد مداحی شنبه, 26 مهر,1399 14:11
سلام ودرود بر اقای دکتر سواد کوهی متخصص دلسوزی ک در خط مقدم کرونا با نهایت خشوع واز خود گذشتگی به بیماران کرونا رسیدگی و با صبر و حوصله ب خانواده ها دلگرمی دادند ودر حق بیمار ما با وجود عوارص جانبی بسیار خطر ناک واقعا با یاری خداوند متعال از خود گذشتگی نشان دادن و الحمدولله رو به بهبود هستن