پنجشنبه، 9 فروردین 1403

مجازات متخلفان کرونایی در سایر کشورها چقدر است؟

مجازات متخلفان کرونایی در سایر کشورها چقدر است؟
بخشی از تلاش‌های صورت گرفته در بسیاری از شهرهای بزرگ و پرجمعیت دنیا که امروزه با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند قوانین محدود کننده است که در این مطلب می خوانید. در بسیاری از شهرهای اروپایی و آسیایی جریمه‌هایی اعمال شده و در برخی کشورها نظیر آلمان شدت جریمه‌ها با توجه به میزان گسترش آلودگی در شهرها مختلف، متفاوت است و شهرهای آلوده‌تر با قوانین بیشتر و سخت‌گیرانه تری روبرو هستند.

دکتر "مایکل رایان" رئیس بخش فوریت‌های سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (جمعه) در کنفرانس خبری اظهار کرده است با وجود افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در جهان "هیچ پاسخ جدیدی وجود ندارد".

وی گفته است که اگرچه سازمان جهانی بهداشت از کشورها می خواهد تا از اعمال محدودیت ها که پیامدهای اقتصادی ویرانگر دارد خودداری کنند، دولت ها باید تضمین کنند که از افراد آسیب پذیر محافظت می شود و اقدامات متعددی دیگری نیز در جهت مهار هرچه بیشتر بیماری باید اتخاذ شود.

رئیس بخش فوریت‌های سازمان جهانی بهداشت تاکید کرده است: کشورها نباید فقط روی اقدامات محدود کننده تمرکز کنند بلکه باید به تقویت سیستم های نظارتی، انجام آزمایش، ردیابی افراد در تماس با بیماران مبتلا و اطمینان به مشارکت مردم نیز توجه داشته باشند.

از ابتدای شیوع کروناویروس در جهان و با گسترش روزافزون بیماری ناشی از آن، مقامات و مسئولان بهداشت و درمان در کشورهای مختلف مردم را به رعایت نکات بهداشتی که می توانند در پیشگیری از گسترش هرچه بیشترِ این ویروس موثر باشند توصیه کرده اند.

رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک و شستشوی مرتب دست ها از جمله این اقدامات است. هرچند در بسیاری از کشورها و شهرهای بزرگ جهان به دلیل تراکم جمعیت، شرایط برای رعایت فاصله اجتماعی به ویژه در اماکن و وسایل حمل و نقل عمومی فراهم نیست و از آنجایی که قرنطینه و منع تردد در اماکن عمومی برای طولانی مدت امکانپذیر نیست در برخی از کشورها جرائمی در نظر گرفته شده تا افراد به استفاده از ماسک به منظور حفظ سلامت خود و دیگران ملزم شوند.

- ایتالیا

در ایتالیا و با افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از روز چهارشنبه گذشته استفاده از ماسک در فضاهای باز سراسر کشور اجباری شده است و افرادی که از این قانون تخطی کنند به پرداخت جریمه ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ یورویی محکوم می شوند.

این قانون مردم ایتالیا را ملزم میکند که همیشه و در خارج از خانه ماسک به صورت داشته باشند مگر اینکه تضمین کنند که می توانند کاملا از دیگران به غیر از اعضای خانواده دور باشند. علاوه بر این، مردم ایتالیا ملزم به استفاده از ماسک در محیطهای بسته به غیر از خانه هستند هرچند که لازم است در خانه نیز فاصله لازم با اعضای خانواده حفظ شود زیرا بسیاری از موارد جدید ابتلا در میان خانواده ها بوده است.

- اندونزی

در اندونزی نیز افرادی که از پوشش ماسک خودداری کنند به کندن قبر و خوابیدن در تابوت محکوم میشوند. این مجازات در جاکارتا و جاوه شرقی به دنبال افزایش موارد ابتلا اعلام شده است.

در منطقه گرسیک در جاوه شرقی نیروهای گشت زنی افرادی را که ماسک به صورت نداشته باشند شناسایی و متوقف می کنند.

افراد خاطی به انتخاب خود به پرداخت جریمه ۷.۹۰ پوندی یا انجام خدمات اجتماعی مرتبط با کروناویروس همچون کندن قبر محکوم می شوند.

- نیویورک

همچنین شهردار نیویورک ۲۹ ماه سپتامبر (هشتم مهرماه) اعلام کرد افرادی که از پوشش ماسک خودداری کنند به پرداخت جریمه محکوم خواهند شد. این جریمه تا رقم ۱۰۰۰ دلار تعیین شده است.

به گفته شهردار نیویورک، نیروهای خدمات شهری ماسک رایگان در اختیار افرادی قرار خواهند داد که ماسک به صورت ندارند و افرادی که از پوشش ماسک خودداری کنند به پرداخت جریمه محکوم می‌شوند.

- ولز

مقامات محلی در ولز نیز در یازدهم سپتامبر (۲۱ شهریور) اعلام کردند افرادی که از داشتن ماسک در محیط های عمومی خودداری کنند به پرداخت ۲۰۰۰ پوند جریمه محکوم خواهند شد.

- انگلیس

همچنین با آغاز موج دوم شیوع بیماری کووید-۱۹ در انگلیس و به منظور کنترل روند همه گیری این بیماری، مقامات انگلیس ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) طرحی را ارائه کردند که بر اساس آن افرادی که تست کووید-۱۹ آنان مثبت شده یا در تماس با فرد آلوده بوده اند و ملزم به خود قرنطینگی هستند در صورت خودداری از این کار به پرداخت جریمه نقدی تا ۱۰ هزار پوند محکوم می‌شوند.

همچنین بر اساس اقدامات جدید دولت انگلیس، کمک هزینه ۵۰۰ پوندی برای افرادی در نظر گرفته شده که از میزان درآمد کافی برخوردار نبوده و در عین حال ملزم به خودقرنطینگی هستند.

 

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.