جمعه، 31 فروردین 1403

مردم به احترام کادر درمان سفر نروند

مردم به احترام کادر درمان سفر نروند
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا از مردم خواست به احترام کادر درمان به سفرهای تفریحی و غیر ضروری نروند تا موج همه‌گیری این ویروس کاهش یابد.

مسعود مردانی افزود: با توجه به تعطیلی اربعین و ایجاد برخی محدودیت ها برای کاهش تردد در سطح تهران، از مردم می خواهیم در خانه ها بمانند و مسافرت نروند.

وی اظهار داشت: اکنون وضعیت همه گیری کرونا بسیار نامطلوب است و مردم نباید از هر موقعیت و تعطیلی قصد سفر به ویژه به مناطق شمالی کشور را داشته باشند، ایجاد محدودیت ها از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در جهت کاهش بار شیوع کرونا است و همه افراد جامعه باید برای حفظ جان خود، دیگران و به احترام زحمات زیادی که این روزها کادر درمانی می کشند، باید در خانه بمانند و دستورالعمل های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

مردانی تصریح کرد: اکنون وضعیت بستری ها در بیمارستانها مطلوب نیست و دیگر امکان پذیرش وجود ندارد، از همه افراد می خواهیم به توصیه های مسوولان بهداشتی توجه اساسی کنند و کمتر به شهر رفت و آمد داشته باشند.

وی با بیان اینکه مسافرت های مکرر سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند، اظهار داشت: خواب ناکافی، استرس طولانی مدت، افسردگی، آلودگی صوتی و سر و صدا، درون ریزی احساسات و کمبود ویتامین از دیگر عواملی است که موجب ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می شود.

این متخصص بیماریهای عفونی خاطرنشان کرد: کسانی که به کرونا مبتلا می شوند پس از گذراندن دوره نقاهت از خستگی مداوم، کاهش قدرت تمرکز و دردهای مختلف در بدن شکایت دارند و پس از انجام سی تی اسکن هیچ علامتی از بیماری خاص در آنها مشاهده نمی شود و به سندرم خستگی مبتلا می شوند.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.