جمعه، 10 فروردین 1403

کمبود لوازم آزمایشگاهی طرح غربالگری در پایتخت را متوقف کرد

کمبود لوازم آزمایشگاهی طرح غربالگری در پایتخت را متوقف کرد
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد: بدلیل کمبود لوازم آزمایشگاهی طرح غربالگری بیماران کرونایی در پایتخت متوقف شده است

رضا کرمی محمدی درباره آخرین وضعیت شهر تهران در مقابله با بیماران کرونایی گفت:‌ با توجه به افزایش مبتلایان به بیماری کویید ۱۹ مدتی است طرح غربالگری بیماران کرونایی در پایتخت متوقف شده و علت اصلی آن هم کمبود لوازم آزمایشگاهی است.

وی افزود:‌ با توجه به اجرا نشدن این طرح و همچنین بی توجهی به رعایت فاصله اجتماعی در اماکن پر ازدحام احتمال وقوع موج بزرگ این بیماری در کلانشهر تهران وجود دارد.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران به تنهایی مسئول اجرای طرح غربالگری بیماران نیست گفت: این طرح با همکاری شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی اجرایی و عملیاتی شده و در این طرح نسبت به شناسایی افراد کرونایی اقدام می کرد که واقعا طرح مناسبی برای جلوگیری از بیماران کرونایی در تهران بود.

وی تاکید کرد: هر چند امکانات بیمارستان ها از نظر کمی و کیفی بهتر از گذشته است ولی کادر درمانی که از اسفند ماه گذشته درگیر کرونا بوده اند، ‌ خسته شده اند.

به گفته کرمی محمدی، در فصل پاییز انتظار موج بزرگ بیماری کرونا در تهران وجود دارد اما بعید می دانم کار بحرانی شود و پایتخت در قرنطینه قرار بگیرد.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.