جمعه، 31 فروردین 1403

رونمایی از دیوارنگاره مدافعان سلامت همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس

رونمایی از دیوارنگاره مدافعان سلامت همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس ؛آیین رونمایی ازدیوار نگاره مدافعان سلامت در منطقه 5 تهران (بزرگراه حکیم شرق و غرب ؛نبش شقایق شمالی) با حضور مسئولان سازمان نظام پزشکی و شهردار ناحیه 4 این منطقه انجام شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی نظام پزشکی در این رونمایی دکتر علی تاجرنیا معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که موضوع کرونا و مشکلاتی که در ارتباط با آن چه در حوزه سلامت و چه در سایر مسائل اجتماعی بروز نموده است؛ یکی از مقاطع خاص و به یادماندنی در کشور است ؛ بیان کرد: .گرچه این موضوع عالم گیر است  ولی در عین حال مانند دوران دفاع مقدس و مقاطع جنگ به یادماندنی است.
وی با ا شاره به این که در این مساله یک همبستگی ملی بین مردم و اجزا و نهادهای مختلف شکل گرفت که امر مبارکی است ؛ افزود : اگر جامعه پزشکی بعد از گذشت 7 ماه هنوز با وجود موج سومی که در حال شکل گیری است همچنان در صحنه باقی مانده ؛بخش عمده ای از آن بخاطر روحیه بخشی از طرف مردم و مجامع مختلف است.
معاون سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که نقش شهرداری بدلیل وجود شهردار اندیشمند و مدیرانی که درک بسیار درست و صحیحی از حوزه مسائل اجتماعی و سلامت دارند؛ بی بدیل است؛ ادامه داد:کمتر از یک ماه پیش برنامه تجلیل از مدافعین سلامت را داشتیم که سهم شهرداری تهران و حمایتهای ارزشمند این مجموعه از وزارت بهداشت؛ صدا و سیما و نظام پزشکی بیشتر بود ویک برنامه روحیه بخش را شکل دادیم که درک عمیق و رد پای آن در همه حوزه های فرهنگی و نمادهای تبلیغی وجود دارد .
تاجر نیا ضمن تشکر از نگاه ژرف اندیش در حوزه شهرداری گفت: این حرکتها برای همکاران من در نظام پزشکی و پرستاری و کادر درمان روحیه بخش و بسیار کمک کننده خواهد بود.
سعید چاوداری طراح این دیوارنگاره با اشاره به این که نصب داربست روی دیوار و اتمام دیوارنگاره یک هفته بطول انجامید؛ بیان کرد:  در فراخوانی که از سوی زیباسازی حدود یکماه پیش اعلام شد؛120 طرح شرکت و 4 اثر انتخاب شد و این اولین طرحی است که روی دیوار اجرا شده و موضوع آن مبارزه با ویروس جدید کرونا است .
وی افزود : سه طرح دیگر نیز در سایر خیابانهای تهران استفاده خواهد شد و این چند ماه دغدغه ما نیز قدردانی از کادر درمان و عزیزان پزشک بود که این کار به شکل بزرگی  اجرا شده و  امیدوارم قدم کوچکی در مقابل حرکت بزرگ این عزیزان در بیمارستان ها باشد.
وی ادامه داد : همه میدانیم که شبانه روز کار جانفرسا انجام می دهند و این اثر در مقابل زحمات آنها کوچک است و با صبر و تمام وجود ؛در برابر این مشکل ایستاده اند.
مریم تراشی شهردار ناحیه 4 منطقه 5 تهران نیز با بیان این که امروز جهان در مبارزه با کرونا ویروس قرار داشته بطوری که ذهن و فکر و روح و روان و جسم همه درگیر با این پدیده نحس جهانی است ؛ اظهار کرد: نگاره ها و ایجاد این اثرها و هر آنچه که بتواند قدرشناسی و ارادت مردم را نسبت به جامعه پزشکی نشان دهد ؛ تاثیر گذار خواهد بود.
وی افزود : همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در یادبود و پاسداشتی از همه مدافعانی که چه در مرزها جنگیدند و چه اکنون که در راه مبارزه با این ویروس از جان و زندگی خود می گذرند؛ آرزوی سلامتی و تندرستی داریم .


 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.