شنبه، 1 اردیبهشت 1403

فوت ۱۸۳ بیمار در شبانه روز گذشته/3097 بیمار جدید کووید 19 شناسایی شد

فوت ۱۸۳ بیمار در شبانه روز گذشته/3097 بیمار جدید کووید 19 شناسایی شد

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۷۲ نفر از آنها بستری شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی نظام پزشکی، سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به این که از دیروز تا امروز ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی که یک هزار و ۲۷۲ نفر از آنها بستری شدند؛ بیان کرد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۲۲ هزار و ۱۴۰ نفر رسید و در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۴ هزار و ۳۰۱ نفر رسید.

وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۳۵۹ هزار و ۵۷۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.  ۳۸۹۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون سه میلیون و ۷۴۶ هزار و ۶۲۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.