پنجشنبه، 9 فروردین 1403

تایید حکم «شهدای سلامت» تا هفته آینده نهایی می‌شود

تایید حکم «شهدای سلامت» تا هفته آینده نهایی می‌شود
رئیس بنیاد شهید گفت: تایید حکم مدافعان سلامت به عنوان شهدای سلامت طی هفته آینده به تصویب خواهد رسید و سپس پرونده‌های این عزیزان به بنیاد شهید ارجاع و روند اجرایی آن انجام خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از مهر؛ سعید اوحدی درباره تعیین تکلیف آخرین وضعیت تصویب مدافعان سلامت به عنوان شهدای خدمت، اظهار کرد: براساس آئین نامه‌ای که در شورای امنیت ملی بعد از موافقت مقام معظم رهبری به تصویب رسید، قرار شد کمیته‌ای در سطح ملی به ریاست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عضویت بنیاد شهید، سازمان امور استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه ایجاد شود که در حال حاضر تشکیل شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: اولین جلسه این کمیته هفته گذشته در وزارت بهداشت تشکیل شد و خوشبختانه مصوبات بسیار خوبی در این زمینه داشتیم.

اوحدی درباره مصوبات این جلسه توضیح داد: در این جلسه دستورالعمل اجرایی و نحوه دریافت پرونده‌های شهدای سلامت، رسیدگی به آنها و تعیین مصادیق شهدای خدمت تعیین شد. براساس هماهنگی‌های انجام شده نیز تأیید حکم مدافعان سلامت به عنوان شهدای سلامت طی هفته آینده به تصویب خواهد رسید و پس از تصویب نیز پرونده‌های این عزیزان به بنیاد شهید ارجاع داده و روند کار آنها انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که پیش‌تر بنیاد شهید اعلام کرده بود که وضعیت شهدای سلامت تا پایان تیرماه نهایی می‌شود، عنوان کرد: قرار بود این موضوع تا پایان تیر ۹۹ نهایی شود اما آئین نامه اجرایی این موضوع در شورای امنیت ملی ۷ مرداد ماه تصویب شد و تشکیل اولین جلسه کمیته ملی که مسئولیت برگزاری آن با وزارت بهداشت بود نیز هفته گذشته برگزار شد. دلیل طولانی شدن تصویب وضعیت شهدای سلامت نیز همین امر بوده است.

رئیس بنیاد شهید تصریح کرد: کمیته دیگری نیز متناظر با این کمیته ملی، در استان‌ها با عضویت بنیاد شهید و به ریاست دانشگاه علوم پزشکی تشکیل خواهد شد تا به وضعیت شهدای خدمت استان‌ها نیز رسیدگی شود.
انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.