جمعه، 10 فروردین 1403

چه کسی پاسخگوی پیامدهای تراژیک این سیاست ها خواهد بود؟

چه کسی پاسخگوی پیامدهای تراژیک این سیاست ها خواهد بود؟
از نظر اینجانب، آغاز موج های سوم و چهارم و... کرونا در آینده نزدیک و ماه های پائیز و زمستان می تواند به یک فاجعه ملی از نظر قربانی شدن وسیع کودکان و خانواده های آنان و بویژه کهنسالان و آنهائی که بیماری زمینه ای قبلی دارند و نیز خسارات انسانی و فرسایش بیشتر کادرهای درمانی منجر شود!

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی دکتر مصطفی معین رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی نیز در واکنش به خبر بازگشایی مدارس در صفحه اینستاگرامی خود نوشت:

🔹️سخنان و در واقع هشدار رئیس محترم ستاد کرونای استان تهران را در ارتباط با بازگشائی مدارس شنیدید. سایر کلان شهرها و استان های کشور نیز کم و بیش همین وضعیت را دارند!
✔️تصمیم گیری شتاب زده آغاز سال تحصیلی جدید مدارس برای حضور ۱۴/۵ میلیون از کودکان و نوجوانان معصوم کشور در همه مدارس و در همه مناطق کشور بر چه پایه ای از کارشناسی علمی و مسئولیت های اخلاقی، حقوقی و اجتماعی استوار است؟! جالب است که خوشبختانه آموزش دانشگاه ها بصورت مجازی واز راه دور خواهد بود(یک بام و دو هوا؟!)
✔️در شرایطی که ۲۷ استان در شرایط قرمز و یا هشدار هستند و موج سوم اوج گیری کرونا(پیامد سفرهای بین شهری تعطیلی روزهای آخر محرم، تجمع در عزاداری ها و مسابقات فوتبال و...) در پیش است، در آستانه فصل پائیز و سردی و آلودگی هوا هستیم و احتمال همه گیری آنفلوانزا نیز جدی است، چه کسی پاسخگوی پیامدهای تراژیک این سیاست ها خواهد بود؟ مدیر یا شورای مدرسه؟، وزیر آموزش و پرورش؟، وزیر بهداشت؟، رئیس جمهور؟، ستاد کرونا؟! و یا فقط خانواده ها و دانش آموزان با نگرانی ها، دغدغه ها و یا جان و سلامتشان؟!
✔️رعایت به اصطلاح جدی یک پروتوکل بهداشتی یکسان در تعداد بیشماری از مدارس و کلاس های درس و سرویس های مدارس و...چه تضمینی برای رعایت درست آنها را دارد؟!، آیا کادرهای آموزش و پرورش آموزش دیده و مهارت دارند؟ آیا فضاها و امکانات مدارس بهداشتی و در حد استاندارد است؟ آیا سیستم علمی و دقیق ارزیابی لحظه به لحظه و منظمی برای رصد کردن شرایط سرایت بیماری COVID_19 و گسترش و شدت همه گیری کرونا وجود دارد؟
✔️با فرض اینکه دسترسی به اینترنت و آموزش های مجازی برای حدود ۳/۵میلیون دانش آموز امکان پذیر نیست(که جای تاسف و تعجب هم دارد!)، چرا بجای بسیاری از تبلیغات انبوه تجاری- مصرفی و غیر بهداشتی و یا برنامه های همراه بدآموزی، از شبکه های مختلف تلویزیون ملی برای آموزش فرزندان این آب و خاک استفاده نشود؟!
✔️از نظر اینجانب، آغاز موج های سوم و چهارم و... کرونا در آینده نزدیک و ماه های پائیز و زمستان می تواند به یک فاجعه ملی از نظر قربانی شدن وسیع کودکان و خانواده های آنان و بویژه کهنسالان و آنهائی که بیماری زمینه ای قبلی دارند و نیز خسارات انسانی و فرسایش بیشتر کادرهای درمانی منجر شود!
✔️حساسیت و اهمیت شرایط ایجاب می نماید و درخواست می شود که رهبری معظم نظام یکبار دیگر اولویت راهبردی حفظ سلامت دانش آموزان، خانواده ها و جامعه را به مسئولان اجرائی کشور یادآوری و تاکید بیشتری بفرمایند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.