جمعه، 10 فروردین 1403

موج بعدیِ کرونا در اروپا اجتناب‌ناپذیر است

  • 15 شهریور 1399
  • 08:38
  • جهان
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
 موج بعدیِ کرونا در اروپا اجتناب‌ناپذیر است
کارشناسان هشدار داده‌اند که همزمان با افزایش نگرانی‌ها در مورد موج دوم بالقوه کرونا، موارد ابتلا به این ویروس در اروپا تقریباً به سطحی رسیده است که در ماه مارس در اوج خود قرار داشت.

به گزارش سی ان ان، کشورهای سراسر قاره اروپا در تلاش‌اند تا فعالیت‌های اقتصادی خود را از سر گرفته و رستوران‌ها، فروشگاه‌های خرده فروشی و ادارات را بازگشایی کنند اما با کاهش محدودیت‌ها شاهد افزایش آمار ابتلا به کرونا هستند که اروپا را در موقعیتی آسیب‌پذیر قرار می‌دهد.

آندره آمون، مدیر مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اروپا (ECDC) روز چهارشنبه اعلام کرد: فعالیت این ویروس در طول تابستان متوقف نشده بود، بنابراین اکنون شاهد موج دوم کرونا هستیم.

وی افزود: افزایش نرخ عفونت گزارش شده نسبت به ماه مارس، زمانی که شیوع کرونا در کشورهایی مانند ایتالیا و اسپانیا به طور جدی گسترش یافت، کندتر بود اما اکنون برای هفته‌ها رو به افزایش است.

با این حال، طبق تجزیه و تحلیل شبکه خبری CNN از ارقام دانشگاه جان هاپکینز، مرگ و میر ناشی از کرونا در اروپا از میانگین هفت روزه حدود ۴۰۰۰ مورد در اوایل آوریل به حدود ۳۰۰ مورد در ابتدای ماه سپتامبر کاهش یافته است.

در اواسط ماه اوت، مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اروپا اعلام کرد: به نظر می‌رسد خوشه‌های جدید عفونت کرونا به افراد جوان‌تری که به بارها، رستوران‌ها و سایر اماکن عمومی می‌روند، گره خورده است.

اما اکنون فعالیت دوباره کروناویروس در میان جمعیت‌های مسن‌تر نیز دیده می‌شود که نشان می‌دهد این افزایش در انتقال عفونت‌ها واقعی است.

یک متخصص اپیدمیولوژی در دانشگاه ادینبورگ اظهار داشته است: در حالی که قرنطینه اولیه به کاهش سرعت همه‌گیری و پایین آوردن تعداد موارد ابتلا کمک کرده است اما این مسئله فقط چند ماه آمارها را پایین نگه داشته است.

به گفته وی اگرچه ظرفیت تست‌گیری اکنون در تمام کشورها افزایش یافته اما نسبت مثبت شدن تست‌های کرونا نیز در عین حال افزایش یافته است.

وی افزود که کشورها در حال حاضر نظارت بهتری دارند و می‌توانند قرنطینه و محدودیت‌های محلی را هدفمندتر کنند اما نظارت دقیق امری حیاتی است.

مدارس اخیراً در بسیاری از کشورهای اروپایی بازگشایی شده‌اند اما به گفته برخی متخصصان تاکنون شیوع بسیار کمی در مدارس به ثبت رسیده و هنوز مشخص نیست تعطیلی مدارس واقعا در کنترل شیوع کووید-۱۹ موثر است یا خیر؟

فرانسه، آلمان و ایتالیا همگی بالاترین تعداد موارد جدید ابتلای خود را طی ماه‌های گذشته گزارش کرده‌اند و اسپانیا هفته گذشته رکورد ۲۴ ساعت خود را در کل مدت زمان همه‌گیری ثبت کرده است. همچنین در کشورهایی از جمله یونان و کرواسی که عمدتا از موج اول در امان مانده بودند، در ماه اوت با افزایش تعطیلات تابستانی پس از بازگشایی مرزهای داخلی اروپا در ماه ژوئن، تعداد موارد ابتلا سریعاً افزایش یافت.

در عین حال دولت‌های اروپایی امیدوارند با اعمال دومین مرحله قرنطینه ملی، از موج دوم کرونا جلوگیری کنند و به همین منظور اقدامات جدیدی از جمله تعطیلی باشگاه‌ها، مقررات منع رفت و آمد و استفاده اجباری از ماسک در فضاهای عمومی را ترتیب داده‌اند اما این قوانین در کشورهایی مانند آلمان و انگلیس با اعتراضات گسترده روبرو شده است.

بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، با کوتاه‌تر شدن روزها اروپا نیز در حال آماده شدن برای ورود به مرحله بعدیِ این نبردِ "دائما در حال تغییر" با کرونا است.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.