جمعه، 10 فروردین 1403

دولت انگلیس به دنبال داوطلبانِ بیشتر برای شرکت در آزمایشات واکسن کرونا

دولت انگلیس به دنبال داوطلبانِ بیشتر برای شرکت در آزمایشات واکسن کرونا

مقامات بهداشتی و متخصصان علوم پزشکی در انگلیس از مردم به ویژه افراد بالای ۶۵ سال و نژادهای آفریقایی‌تبار، رنگین‌پوستان، آسیایی و اقوام اقلیت خواسته‌اند که برای دریافت واکسن کرونا نام‌نویسی کنند.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت ، دولت این کشور گفته است که هدف، جلب هرچه بیشتر تعداد مردم و از گروه‌های متنوع به برنامه تحقیقاتی واکسن کووید ۱۹ تا ماه اکتبر است تا بتوان آزمایشات را در سطح گسترده آغاز کرد.

کیت بینگهام، رئیس هیات ضربتی دولت برای واکسن کرونا می‌گوید: تا کنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر برای این منظور داوطلب شده‌اند و حضور این تعداد، آغاز بسیار خوبی است.

او می‌افزاید: اگر قرار باشد به‌سرعت برای حفاظت از کسانی که نیازمند مصونیت در مقابل ویروس کرونا هستند، واکسنی تولید کنیم، به تعداد بسیار بیشتری از شهروندان از زمینه‌های (نژادی و قومی) مختلف برای پژوهش‌های آتی نیازمندیم.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

پرفسور کریس ویتی، مقام ارشد پزشکی در بریتانیا نیز می‌گوید: این که ظرف تنها چهار هفته ۱۰۰ هزار نفر داوطلب شرکت در آزمایش واکسن کرونا شده‌اند، نمایانگر جامعه‌ای از خود گذشته است.

او ضمن تقاضا برای تعداد بیشتری داوطلب گفت: مهم است که مردم از زمینه‌های (نژادی) و سنین مختلف داوطلب شوند تا واکسن تولید شده برای همگان موثر واقع شود.

بینگهام و تیم ضربتی‌اش با سرعت هرچه تمام‌تر در تلاش برای انجام مطالعات بالینی روی واکسنی‌ هستند که هدف آن تعیین میزان مصونیت آن در مقابل ویروس کروناست.

پژوهشگران در سراسر جهان در تلاش برای یافتن واکسنی موثر برای کووید ۱۹ هستند که تاکنون بیش از ۲۲ میلیون نفر را مبتلا کرده است.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، انتظار می‌رود در فصل پائیز آزمایش تعدادی واکسن بالقوه کرونا در بریتانیا آغاز شود. محققان در دانشگاه آکسفورد و امپریال کالج لندن هم اکنون نیز دوزهایی از واکسن‌های کاندیدِ خود را به گروهی داوطلب تلقیح کرده‌اند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.