پنجشنبه، 9 فروردین 1403

خانواده داوطلبان کنکور از تجمع در محل برگزاری آزمون خودداری کنند

خانواده داوطلبان کنکور از تجمع در محل برگزاری آزمون خودداری کنند
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از خانواده‌های داوطلبان کنکور سراسری خواست تا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، از تجمع در محل برگزاری آزمون کنکور خودداری کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی دکترعلی رضا رئیسی در نشست تمهیدات کنکور سراسری بیان کرد: این امکان فراهم شده که اگر داوطلبی دچار علائم بیماری باشد، در بیمارستان‌ها آزمون را انجام بدهد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

وی افزود: ارتباط بسیار مستقیمی بین تجمع و انتقال بیماری وجود دارد و هرچه تجمع را کمتر کنیم، در حفظ سلامت داوطلبان کنکور و خانواده‌های آنها موثر است. در نتیجه از همه خانواده‌ها می‌خواهیم که اگر کسی قصد همراهی داوطلب را دارد، حداکثر یک نفر همراه او باشد و از تجمع در محل برگزاری آزمون خودداری شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: اولین نکته مهم، سلامت داوطلبان کنکور است که در این زمینه پروتکل‌های سخت‌گیرانه‌ای به سراسر کشور ابلاغ شده و سازمان سنجش نیز همکاری مناسبی داشته و امیدواریم آزمون سالم از نظر سلامت جسمی و روحی و روانی داشته باشیم.

رییسی اظهار کرد: در مورد پروتکل‌های ارائه شده نیز فاصله ۱.۲ متری به ۱.۸ متری بین داوطلبان تبدیل شده است. سالن‌ها نیز باید از نظر تهویه مناسب باشند.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

وی ادامه داد: هفت هزار نفر از همکاران بهداشت محیط و حرفه‌ای بر محل برگزاری آزمون نظارت خواهند داشت. این نظارت قبل، حین و بعد از برگزاری آزمون انجام می‌شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: این آزمون در چهار روز برگزار شده و هر سالن بعد از امتحان، گندزدایی و ضدعفونی خواهد شد و دستورالعمل‌ها رعایت می‌شود. داشتن ماسک الزامی است و داوطلبان باید ماسک داشته باشند.

رییسی بیان کرد: سایت salamat.gov.ir مربوط به وزارت بهداشت است و همه داوطلبان باید در این سایت ثبت نام کرده و شرایط خودشان را وارد کنند. در این سایت چهار سوال ساده پرسیده می‌شود که باید توسط همه داوطلبان ثبت شود.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.