جمعه، 10 فروردین 1403

هشدار کارشناسان آمریکایی نسبت به بازگشایی زودهنگام مدارس

هشدار کارشناسان آمریکایی نسبت به بازگشایی زودهنگام مدارس
ارتباط هفت خوشه شیوع کرونا در ایالت لوئیزیانای آمریکا با مدارس و دانشکده‌ها، هشدارهایی را در مورد خطرات ناشی از بازگشایی مدارس در شرایط کنونی برای جهانیان به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، آمارهای اداره بهداشت لوئیزیانا نشان داد که چهار خوشه شیوع کرونا به دانشکده‌ها و سه مورد به مدارس ابتدایی و متوسطه مرتبط بوده است. اطلاعات بهداشتی‌ نشان می‌دهد که ۱۵۱ مورد اخیر ابتلا به کرونا به شیوع در دانشکده‌ها مرتبط است و ۱۷ مورد نیز به شیوع در مدارس ابتدایی و متوسطه نسبت داده می‌شود.

طبق تعریف مقامات دولتیِ این کشور، "شیوع خوشه‌ایِ بیماری به دو یا چند مورد ابتلا در بین افراد غیرمرتبط که طی یک دوره ۱۴ روزه به یک مکان مراجعه کرده‌اند، گفته می‌شود."

فعالیت مدارس طی یک هفته گذشته در بسیاری از بخش‌های سراسر لوئیزیانا از سر گرفته شده است. برخی از مدارس در حال حاضر کلاس‌های حضوری برگزار می‌کنند و برخی دیگر تصمیم گرفتند برای چند هفته اول ترم کاملاً مجازی بمانند.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

در شرایطی که به تدریج موج‌های بعدی کرونا در سرتاسر جهان دوباره آغاز می‌شود، مردم در تلاش هستند تا بخش‌های دیگر را در زندگی روزمره خود بازگردانند و به حالت عادی برگردند. با این حال، کارشناسان سلامت معتقدند که بازگشایی مدارس هنوز خطر جدی شیوع کروناویروس را به همراه دارد.

اخیراً تعداد موارد ابتلا به کووید-۱۹ در میان کودکان در ایالات متحده به شدت افزایش یافته است، به طوری که گزارش جدید آکادمی پزشکی کودکان آمریکا (AAP) و انجمن بیمارستان کودکان این کشور (CHA) نشان داد که طی چهار هفته ۹۰ درصد افزایش در موارد ابتلای کودکان مشاهده شده است.

کارشناسان گفته‌اند که عواملی از جمله عفونت‌های بالای کرونا در بین بزرگسالان، افزایش تجمع در بین نوجوانان و بازگشت به مدرسه در طول همه‌گیری، ممکن است در بروز عفونت‌های زیاد در کودکان نقش داشته باشد.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

کارشناسان هشدار داده‌اند که بازگشایی زودهنگام مدارس می‌تواند کروناویروس را به ویژه در کشورهای در حال توسعه بسیار سریع‌تر گسترش دهد.

بنا بر گزارش خبرگزاری شینهوا، بر اساس مطالعه‌ای که اخیرا در آمریکا صورت گرفته، تأخیر در بازگشایی مدارس می‌تواند "یک نیروی قدرتمند برای نجات زندگی" باشد، با این کار خطر ابتلای کودکان به کرونا در مدرسه و در نتیجه گسترش ویروس در خانواده‌های آن‌ها کاهش زیادی می‌یابد.

ترجمه: ایسنا

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.