پنجشنبه، 9 فروردین 1403

درخواست فیلیپین از روسیه برای مشارکت در کارآزمایی‌های واکسن کرونا

 درخواست فیلیپین از روسیه برای مشارکت در کارآزمایی‌های واکسن کرونا
کارشناسان و دانشمندان فیلیپینی امروز (چهارشنبه) برای مذاکره با نمایندگان موسسه تحقیقاتی روسیه که واکسن کرونا را ساخته، در مورد مشارکت احتمالی در کارآزمایی‌های بالینی و دسترسی به داده‌های تحقیقاتی آن دیدار داشتند.

به گزارش رویترز، رئیس جمهوری فیلیپین، رودریگو دوترته ضمن تحسین واکسن کرونای روسیه، پیشنهاد کرده است که خود واکسن روسی کرونا را در ملأ عام تزریق کند تا نگرانی‌های عمومی را درباره امنیت آن برطرف نماید.

روسیه روز سه‌شنبه به نخستین کشوری در جهان تبدیل شد که تأیید نظارتی برای واکسن کرونا را صادر کرد و در ادای احترام به اولین ماهواره جهان که توسط اتحاد جماهیر شوروی سابق پرتاب شد، آن را "اسپوتنیک-وی" نامگذاری کرد.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

تصمیم روسیه برای اعطای تأیید قبل از اتمام آزمایش‌ها، نگرانی‌هایی را در بین برخی از کارشناسان نسبت به ایمن بودن این واکسن برانگیخته است.

با این حال به گفته مقامات بهداشتی فیلیپین، کارشناسان فیلیپینی با نمایندگان موسسه تحقیقاتی ایالتی گامالیه به منظور گفتگو درمورد آزمایش‌های مربوط به واکسن کرونا ملاقات کرده و "پرونده کامل" این واکسن را درخواست می‌کنند.

فیلیپین در میان کشورهایی با بیشترین شمار مبتلایان کرونا در آسیا قرار داشته و اخیراً پس از ثبت رکورد روزانه افزایش شمار مبتلایان جدید، مجموع ۱۴۳ هزار و ۷۴۹ مورد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را در کشور خود تایید کرده است.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

بنا بر گزارش رویترز، در ماه ژوئیه، رییس جمهوری فیلیپین با توجه به نگرانی موجود در کشورهای در حال توسعه درباره دسترسی به واکسن کرونا از همتای چینی خود تعهد گرفت تا در صورت ساخت واکسن، فیلیپین را در اولویت قرار دهد.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.