پنجشنبه، 9 فروردین 1403

با زباله های افراد مبتلا به کرونا در منزل چه کنیم؟

با زباله های افراد مبتلا به کرونا در منزل چه کنیم؟
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا نسبت به جمع‌آوری زباله‌های بیماران مبتلا به کرونا که در قرنطینه خانگی بسر می‌برند، هشدار داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایرنا؛ مسعود مردانی با اشاره به این که بسیاری از افراد در مورد نحوه جمع آوری زباله بیماران کرونایی در خانه آگاهی چندانی ندارند ؛ بیان کرد: متاسفانه آنها را با زباله های خانگی مخلوط می کنند که این کار باعث انتقال ویروس به سایر اعضای خانواده می شود.

وی اظهار داشت: بیماری که در خانه با شرایط لازم ادامه دوران نقاهت را می‌گذراند باید زباله‌های عفونی وی مانند ماسک و دستمال کاغذی به صورت جداگانه به همت افراد خانواده جمع آوری شده و با بستن و گره زدن آن داخل کیسه زباله جداگانه گذاشته شده و خارج از خانه قرار داده شود.

مردانی ادامه داد: اگر خانواده‌ها زباله‌هایی که احتمال بیشتری به عفونی بودن آن دارند مانند دستمال کاغذی و غیره باید جداگانه در یک کیسه نایلون ضخیم جمع آوری کنند و بعد داخل کیسه زباله سایر پسماندهای خانه بگذارند تا انتقال عفونت و ویروس‌هایی مانند کرونا بسیار کاهش یابد.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

این متخصص بیماریهای عفونی تصریح کرد: بحث جمع آوری زباله بیماران کرونایی در خانه باید توسط اعضای خانواده همراه با دستکش و ماسک مورد توجه قرار گیرد و بصورت مداوم پنجره ها باز بوده تا هوا در خانه جریان داشته باشد.

مردانی با بیان اینکه شمار مبتلایان به کرونا بیشتر از آمار رسمی اعلام شده است، تصریح کرد: تعداد افرادی که بدون علامت به ویروس کرونا مبتلا می شوند، بیشتر از کسانی است که با داشتن علایم به این ویروس دچار می شوند و این مسئله در دنیا بوده و کشور ما از این امر مستثنی نیست.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: موج همه گیری کرونا با آغاز فصل پاییز بیشتر خواهد بود و از مردم می خواهیم که اصول بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را در خارج از خانه رعایت کنند و از ترددهای غیرضروری در شهر خودداری کنند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.