پنجشنبه، 9 فروردین 1403

آخرین وضعیت بیمارستان‌های کرونایی استان تهران

 آخرین وضعیت بیمارستان‌های کرونایی استان تهران
معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به برنامه‌ریزی سه ماهه برای مقابله با کرونا در این استان، گفت: در حال حاضر روند گردش بیمار در سیستم بیمارستان‌ها عادی است؛ به طوری که تعداد بیماران در انتظار بستری کمتر شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از فارس ؛  نادر توکلی معاون درمان ستاد مقابله با کرونادر کلانشهر تهران در پاسخ به این پرسش که « آخرین وضعیت کرونا در استان تهران»،  را چگونه ارزیابی می کنید ؛ اظهار داشت: ما در حال برنامه‌ریزی سه ماهه هستیم؛ چراکه حداقل در شهریور، مهر و آبان با این موضوع درگیر هستیم و یکسری رویدادهای مهم مانند ماه محرم و بازگشایی مدارس را در پیش داریم.

وی ادامه داد: باید از هم اکنون  پیش بینی لازم انجام شود؛ چرا که با موج آنفلوآنزایی که ممکن است از 15 شهریور با آن درگیر شویم، اگر مردم نکات لازم را رعایت نکنند، شرایط خیلی خوب نخواهد بود و اگر نتوانیم با یک سیستم پیشگیرانه عمل کنیم، به مشکل برمی‌خوریم.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران درباره «آخرین وضعیت بیمارستان‌های استان تهران»، گفت: خدا را شکر در دو، سه روز گذشته وضعیت مقداری آرام‌تر است و به طور روزانه این موضوع را رصد می‌کنیم و آمار را از یکصد بیمارستان استان تهران دریافت می‌کنیم؛ به طوری که تعداد بیماران در انتظار بستری کمتر شده است.

توکلی افزود: البته نمی‌توانیم بگوییم کمبود تخت نداریم اما میزان انتظار بیماران ما کمتر شده است و قاعدتا به بیمار مراجعه کننده اعلام نمی‌کنیم که تخت بستری نداریم، بلکه می‌گوییم باید در اورژانس بستری شوید و تحت نظر اورژانس باشید؛ البته در زمان‌های عصر و شب با تراکم و شلوغی مراجعه کننده روبرو هستیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر روند سیر بیمار و گردش آن در سیستم بیمارست‌ها عادی است. نکته مهم این  است که اگر بخواهیم بیمارستان‌ها را بیش از این تخلیه کنیم و تخت برای بیماران کرونا آزاد شود، خدمات غیر کرونایی مانند خدمات درمانی بیماران مبتلا به سرطان و قلبی مورد آسیب قرار می‌گیرد.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت تثبیت شده است و در حال رایزنی با برخی مراکز خصوصی بزرگ هستیم تا تعداد زیادی تخت از آنها دریافت کرده و در رزرو قرار دهیم تا اگر بیماری را در زمان‌های عصر یا شب به هر دلیلی نتوانستیم در اورژانس بستری کنیم، به این مراکز بفرستیم.

انتهای پیام/

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.