جمعه، 10 فروردین 1403

لزوم اتصال کامل نقاهتگاه‌ها به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی

 لزوم اتصال کامل نقاهتگاه‌ها به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی
مشاور وزیر بهداشت گفت: یکی از مسائل مهم متصل نبودن نقاهتگاه‌های بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور است که باید این مشکل برطرف شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ سردار نصرالله فتحیان مشاور وزیر بهداشت و مدیر هماهنگی بین دستگاه‌ها در ستاد مقابله با کرونا با اشاره به این که در حال حاضر  دارو درمانی و بستری بیماران کرونایی در منزل افزایش پیدا کرده است؛ اظهار کرد: به دلیل اینکه برخی از مردم بیماری کرونا را جدی نگرفته و عادی انگاری در بین آن‌ها رواج پیدا کرده است برخی استان ها  در وضعیت قرمز و هشدار قرار گرفته اند.

وی  افزود:  متاسفانه به دلیل پر شدن تخت های بیمارستانی و خستگی کادر درمان شاهد بروز مشکلات احتمالی در آینده خواهیم بود. مردم باید همکاری بیشتری با وزارت بهداشت و کادر درمان داشته باشند.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

مشاور وزیر بهداشت بیان کرد: یکی از مسائل مهم متصل نبودن نقاهتگاه های مخصوص بیماران کرونایی  به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در سراسر کشور است. باید این موضوع  به طور کامل برطرف شود.
بستری ۸۰۵ نفر در  نقاهتگاه های کشور

فتحیان ادامه داد: در حال حاضر ۸۰۵ نفر در  نقاهتگاه های کشور بستری هستند و معتقدم که باید  نگاه و توجه جدی نسبت به نقاهتگاه های مخصوص بیماران کرونایی داشته باشیم؛ زیرا این گونه مراکز می توانند در جهت رفع کمبود احتمالی تخت های بیمارستانی کمک حال بیمارستان ها و مراکز درمانی باشند.

مشابه وزیر بهداشت بیان کرد: تمام بیمارستان های نیروهای مسلح در زمینه ارائه خدمات بهداشتی- درمانی به بیماران کرونایی فعال هستند و حدود ۴ هزار تخت در این بیمارستان ها برای افراد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در غربالگری مرحله دوم بیش از ۶ هزار نفر جزو افراد پرخطر شناخته شده‌ و  حدود چهار درصد بیماران به دلیل وخامت  وضعیت جسمانی در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

مشاور وزیر بهداشت تاکید کرد: امروزه باید  بسیج به عنوان ضابط در خصوص  نظارت بر رعایت مسائل بهداشتی معرفی شود.

فتحیان گفت: مردم باید توجه داشته باشند که با زدن یک ماسک ساده تا حدود ۹۰ درصد از خود در برابر بیماری کرونا محافظت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه نیروهای طرحی بار سنگینی از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی  بر دوش می کشند. معتقدم باید توجه بیشتری به نیروها شده و حمایت های لازم از آن‌ها انجام گیرد.

 

انتهای پیام/

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.