جمعه، 10 فروردین 1403

علائم کرونا تا چه زمانی ماندگار است؟

  • 18 مرداد 1399
  • 14:54
  • جهان
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
علائم کرونا تا چه زمانی ماندگار است؟
تقریبا ۹۰ درصد افراد بهبود یافته از بیماری کرونا تا مدت‌ها پس از رهایی از بیماری، همچنان حداقل یکی از علائم بیماری را دارند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی به نقل از  سرویس ترجمه ایمنا، بیماری کووید -۱۹ همچنان در سراسر دنیا در حال گسترش است. به نظر می‌رسد بعضی از مبتلایان به کرونا بهبود پیدا کرده‌اند، اما گزارشات زیادی نشان می‌دهد که افراد بهبود یافته تا مدتی علائم مربوط به بیماری را تجربه می‌کنند و بعضی از آن‌ها بسیار ناتوان کننده است.

گروهی از محققان به منظور بررسی این موضوع مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های پزشکی ۱۴۳ بیمار را که در رم، پایتخت ایتالیا درمان شده بودند، پس از اعلام نتایج منفی جواب آزمایش کرونای آن‌ها مورد بررسی قرار دادند.

میانگین سنی این افراد ۵۷ سال بود. افراد شرکت کننده در این مطالعه به مدت ۱۳ روز در بیمارستان بستری بودند و تقریباً ۲۰ درصد آن‌ها به کمک تنفسی نیاز پیدا کردند. سپس ۶۰ روز پس از مرخص شدن آن‌ها از بیمارستان، پژوهشگران علائم بیماری را در آن‌ها پیگیری کردند.

نتایج بررسی‌های جدید نشان داد که تنها ۱۳ درصد افراد هیچ گونه علائم مربوط به بیماری کووید -۱۹ را نداشتند. در حالی که بیش از نیمی از افراد حداقل سه نشانه از بیماری را به همراه داشتند که شایع‌ترین آن‌ها خستگی شدید، درد قفسه سینه، درد مفاصل و مشکل تنفسی بود.

بیش از ۱۰ درصد افراد هنوز سرفه می‌کردند و حس بویایی تعداد مشابهی نیز هنوز بازنگشته بود؛ البته طیف وسیعی از علائم دیگر نیز قابل مشاهده بود. بنابراین محققان به این نتیجه رسیدند که حتی افرادی که از بیماری جان سالم به در بردند، تا دو ماه پس از نجات یافتن از ویروس، همچنان مشکلات این بیماری را به همراه دارند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.