پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403

رئیس سازمان نظام روانشناسی درخواست کرد

یک نظام تبلیغاتی علمی برای مقابله با کرونا تنظیم شود

یک نظام تبلیغاتی علمی برای مقابله با کرونا تنظیم شود
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور می گوید: برای مقابله جمعی با کرونا باید یک نظام تبلیغاتی علمی تنظیم شود و ایجاد رعب و وحشت روانی غیرمنطقی در مورد این ویروس با گذشت زمان از بین می‌رود و سبب عدم رعایت اصول بهداشتی می‌شود

محمد حاتمی در خصوص علل کاهش رعایت اصول بهداشتی اظهار داشت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منظور مقابله با کرونا مستلزم بهره‌برداری از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های اجتماعی کشور با هدف گفت وگو و تعامل با شهروندان جهت تبعیت از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا است.

وی افزود:‌ از اعضای هیات علمی، مدرسان دانشگاهی، دانشجویان و هر یک از سازمان‌های صنفی و فعالان اجتماعی جامعه باید در این رابطه استفاده شود.

حاتمی ادامه داد: باید صادقانه با مردم گفت وگو شود؛ در حال حاضر تمرکز مسئولان حوزه بهداشت بر مباحث معالجه و درمان در بیمارستان‌ها و مراکز درمان و استفاده از ماسک است.

وی تصریح کرد: در فروردین سال جاری و اسفند سال گذشته یک بسیج ملی برای مقابله با کرونا ایجاد شد و بنابراین در اردیبهشت ماه جامعه شاهد کنترل و مدیریت این بیماری بود.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور تاکید کرد: تداوم این مدیریت نیازمند گفت وگو با مردم و آموزش و فراگیری برخی مهارت‌ها همچون «ماندن در خانه» و رعایت اصول پزشکی و بهداشتی بود که به صورت همه‌جانبه انجام نپذیرفت.

به گفته وی، برخی تناقضات در سطح ملی در نقطه نظرات مسئولان نیز اعتماد عمومی را کاهش داد.

حاتمی اظهار داشت: یک نظام تبلیغاتی علمی و کارشناسی‌شده نیز برای مقابله با کرونا باید تنظیم شود؛ ایجاد رعب و وحشت روانی غیرمنطقی به تدریج با گذشت زمان از بین می‌رود و سبب عدم رعایت اصول بهداشتی می‌شود.

به گفته وی، این ترس باید توسط روانشناسان آموزش داده شود؛ گفت وگو و انتقال پیام‌ با مردم از طریق شماری معدود در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سبب «عادی شدن وضعیت بحران» می‌شود.

حاتمی افزود: به عبارت دیگر، برای مقابله ملی با یک بحران باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود؛ نمایندگان مجلس، جامعه‌شناسان و روانشناسان و مشاوران باید در تشریح موضوع کرونا مشارکت داشته باشند.

وی تاکید کرد: این مشارکت همه‌جانبه موجب تقویت اعتماد عمومی در جامعه و بالتبع رعایت اصول بهداشتی به منظور مقابله ملی با کرونا می‌شود.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.