ﺳﻪشنبه، 4 اردیبهشت 1403

همه گیری کرونا از کره جنوبی تا ایالات متحده

  • 05 مرداد 1399
  • 14:49
  • جهان
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
 همه گیری کرونا از کره جنوبی تا ایالات متحده

با شدت گرفتن شیوع کرونا در سراسر جهان، کره جنوبی بیش از ۱۰۰ مورد ابتلای‌ جدید را برای اولین بار طی چهار ماه اخیر تایید کرده و هم‌زمان آفریقای جنوبی از افزایش شمار مبتلایان خبر داده و ایالات متحده نیز اقدامات مقابله‌ای خود را با کرونا تشدید می کند.

 

به گزارش آسوشیتدپرس دولت کره جنوبی اعلام کرد ۱۱۳ مورد ابتلای جدید به کرونا در این کشور تایید شده که شامل ۳۶ کارگر بازگشته از عراق و ۳۲ خدمه یک کشتی باری روسی بوده است. مقامات این کشور افزایش مبتلایان جدید را ناشی از بازگشت چند تن از مبتلایان از خارج کشور دانسته و به مردم اعلام کردند نیازی به نگرانی نسبت به وقوع موج دوم کرونا در این کشور نیست.

چین نیز که پس از کاهش شمار مبتلایان جدید به کرونا بیشتر اقدامات مقابله‌ای خود را در مقابل این بیماری رفع کرده، ۳۴ مورد ابتلای جدید را در موج جدید کرونا در این کشور تایید کرده که شامل ۲۹ مورد ابتلای داخلی می‌شود.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

آفریقای جنوبی که درگیرترین کشور قاره آفریقا با کرونا محسوب می‌شود، بیش از ۱۳ هزار مورد ابتلای جدید به کرونا را گزارش کرده که شمار کل مبتلایان این کشور را به بیش از ۴۰۸ هزار نفر رسانده است. مجموع قربانیان کرونای این کشور نیز تاکنون به طور رسمی بیش از ۶۰۰۰ نفر اعلام شده است.  

رییس جمهوری آفریقای جنوبی اعلام کرده است به منظور محافظت از کودکان در برابر کرونا مدارس به مدت یک ماه تعطیل خواهند شد.  

با وجود افزایش شمار مبتلایان در این کشور، کارکنان رستوران‌ها و مهمانخانه‌ها با برگزاری تظاهرات، خواستار کاهش محدودیت‌های موجود در برابر شیوع کرونا شدند.

شمار قربانیان کرونا در هند نیز که پس از آمریکا و برزیل سومین کشور از نظر شمار مبتلایان به کروناست، با گزارش ۷۴۰ مورد مرگ و میر جدید به بیش از ۳۰ هزار و ۶۰۰ نفر رسید. همچنین با افزایش بیش از ۴۹ هزار موردی، شمار مبتلایان کرونا در این کشور به بیش از ۱.۲ میلیون نفر رسید. در همین راستا برگزاری تجمعات گسترده در این کشور ممنوع شده است.

در ایالات متحده نیز اقدامات مقابله‌ای با کرونا در برخی از ایالت‌ها تشدید شده است. در ایالت می‌سی‌سی‌پی، فعالیت کافه‌ها از نظر ساعات کار محدود شده و تنها ۵۰ درصد از ظرفیت آن‌ها مجاز به خدمات دهی هستند.

به دنبال تایید بیش از ۲۰۰۰ مورد جدید ابتلا برای حوالی ایالت لوئیزیانا از جمله ۱۰۳ مورد در نیواورلئان، فرماندار نیواورلئان فعالیت کافه‌ها و رستوران‌ها را ممنوع کرد.

مجموع قربانیان کرونا در آریزونا نیز با تایید ۸۹ مورد مرگ و میر جدید به ۳۱۴۲ نفر افزایش یافته است. این ایالت بیش از ۳۳۰۰ مورد جدید ابتلا را نیز گزارش کرده است که شمار کلی مبتلایان آن را به بیش از ۱۵۶ هزار نفر رسانده است.

ایالات متحده آمریکا تاکنون بیش از ۴.۱ مورد ابتلا به کرونا را گزارش کرده که از این میان بیش از ۱۴۵ هزار نفر جان باخته‌اند.  

در استرالیا نیز ایالت ویکتوریا ۳۵۷ مورد ابتلا به کرونا و پنج مورد مرگ و میر جدید ناشی از آن را تایید کرده‌اند. ایالت ویکتوریا که شمار قربانیان کرونای آن اکنون به ۶۱ نفر رسیده است، پیش از این مرز خود را با ایالت همسایه خود، نیو ساوث ولز بسته بود.

در اروپا نیز مقامات فرانسه اعلام کرده‌اند مسافران از آمریکا و ۱۵ کشور دیگر که شیوع کرونا در آن‌ها همچنان شدید است، به محض رسیدن به فرانسه باید تست کرونا بدهند؛ مگر آنکه تست منفی کرونایی به همراه داشته باشند که بیش از ۷۲ ساعت از زمان انجام آن نگذشته باشد. به جز ایالات متحده آمریکا سایر کشورهایی که در این لیست فرانسه قرار گرفته‌اند شامل کشورهایی از آفریقای جنوبی، اسرائیل و قطر گرفته تا برزیل و پرو هستند.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید
 
شرایط شیوع کرونا در یمن نیز که در میانه‌ی جنگی پنج ساله قرار دارد، وخیم است. تاکنون ۹۷ عضو کادر درمانی در این کشور که شمار کادر درمان در آن به دلیل شرایط جنگی محدود است، به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.  

بنا بر گزارش آسوشیتدپرس، تاکنون ابتلای ۱۶ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۴۰۱ نفر در سراسر جهان به بیماری کووید-۱۹ ناشی از کروناویروس جدید تایید شده است و از این میان ۶۴۸ هزار و ۶۱۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.