پنجشنبه، 9 فروردین 1403

قرار گرفتن در پروتکل درمانی، شرط پوشش بیمه‌ای داروی رمدسیویر

قرار گرفتن در پروتکل درمانی، شرط پوشش بیمه‌ای داروی رمدسیویر
رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت گفت: پوشش بیمه‌ای داروی رمدسیویر منوط به قرار گرفتن در پروتکل‌های درمانی معاونت درمان است و پس از آن، سازمان‌های بیمه‌گر و شورای عالی بیمه سلامت در مورد پوشش بیمه‌ای آن تصمیم می‌گیرند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایرنا؛ سید سجاد رضوی درباره پوشش بیمه‌ای داروهای رمدسیویر و فاویپیراویر که به تازگی وارد فهرست دارویی کشور شده‌اند، افزود: این داروها بیمارستانی بوده و برای بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ استفاده می‌شوند. در حال حاضر این داروها برای ادامه آزمایش‌های بالینی در فهرست دارویی کشور قرار گرفته‌اند و تا وقتی که وارد پروتکل‌های درمانی نشده‌اند، تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

وی ادامه داد: پوشش بیمه‌ای داروها در کشورهای مختلف به شکل‌های گوناگونی انجام می‌شود. در ایران ابتدا دارو در فهرست دارویی قرار می‌گیرد و سپس برای پوشش بیمه‌ای باید در پروتکل‌های درمانی قرار بگیرد. یعنی نحوه مصرف دارو باید توسط معاونت درمان مشخص شده و سپس هزینه اثربخشی دارو توسط بیمه‌ها ارزیابی می‌شود.

رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت اظهار کرد: این دو دارو برای بیماران کرونایی است و وضعیت بیماران نیز در شرایط خاصی قرار دارد. بنابراین اگر معاونت درمان این داروها را در پروتکل‌های درمانی قرار بدهد، بیمه‌ها نیز همکاری کرده و داروها را تحت پوشش قرار خواهند داد. ولی در حال حاضر این داروها در پروتکل‌های درمانی کشور قرار ندارند و فعلا برای آزمایش‌های بالینی و آن هم فقط برای بیماران بستری استفاده می‌شوند.

به گزارش ایرنا، به تازگی دو داروی رمدسیویر و فاویپیراویر در فهرست دارویی کشور قرار گرفته‌اند.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

محمد رضا شانه ساز، رییس سازمان غذا و دارو درباره این دو دارو گفته بود: داروی رمدسیویر و فاویپیراویر در بیمارستان‌های دارای بخش‌های بستری بیماران کرونا توزیع شده و در تامین این داروها برای بیماران مشکلی نداریم. مراحل تولید این داروها از چند ماه پیش در کشور شروع شده بود و از هفته گذشته توزیع این داروها در بیمارستان‌های دانشگاهی آغاز شده و اکنون قرار نیست این داروها در خارج از بیمارستان و داروخانه‌ها توزیع شود.

وی بیان کرد: البته رمدسیویر هنوز در فهرست پوشش بیمه‌ای قرار نگرفته و امیدواریم این اتفاق زودتر بیفتد، زیرا در دراز مدت هزینه سنگینی به دوش نظام سلامت تحمیل می‌کند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.