جمعه، 10 فروردین 1403

هراس از بازگشت کرونا به اروپا؛ روند لغو قرنطینه کند شد

  • 27 تیر 1399
  • 15:20
  • جهان
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
هراس از بازگشت کرونا به اروپا؛ روند لغو قرنطینه کند شد
با افزایش شمار مبتلایان در اروپا و بیم بازگشت کرونا، خروج از قرنطینه در کشورهای مختلف اروپایی آهنگ بسیار کندی پیدا کرده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی به نقل از بورونیوز فارسی، با افزایش شمار مبتلایان در اروپا و بیم بازگشت کرونا، خروج از قرنطینه در کشورهای مختلف اروپایی آهنگ بسیار کندی پیدا کرده است.

در اسپانیا که بازگشایی‌ها و بازگشت به زندگی عادی در اولین روزهای خروج از قرنطینه به سرعت پیش می‌رفت، این روند دوباره با افزایش مبتلایان کند شده است. روز چهارشنبه آمار روزانه مبتلایان به کرونا برای نخستین بار به عدد پیش از ۲۲ ماه مه گذشته، یعنی زمان اوج شیوع کرونا در این کشور نزدیک شد.

دولت اسپانیا در برخی مناطق توریستی از جمله جزیره مایورکا تدابیر ویژه‌ای برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اتخاذ کرده است به طوری که از این پس بارها و دیگر مکان‌های گردشگری این جزیره تعطیل خواهند شد. این در حالی است که مالکان بار و کافه‌ها و هم چنین دیسکوتک‌ها در هفته‌های گذشته بارها در این جزیره برای اعتراض علیه محدودیت‌های قرنطینه‌ای راهی خیابان‌ها شده‌اند. سه ماه تابستان برای اغلب این کسبه مهم‌ترین منبع درآمد سالانه است.

در منطقه کاتالونیا، در شمال اسپانیا نیز بسیاری از بخشداری‌ها و روستاها دوباره قرنطنیه شده‌اند. نزدیک به ۲۰۰ هزار خانوار در منطقه کاتالونیا دوباره به دوران قرنطینه بازگشته‌اند.

در رومانی به دلیل ابتلای ۶۴۰ نفر تنها در ۲۴ ساعت گذشته، ، دولت وضعیت اضطراری را تمدید کرد. رئیس جمهوری این کشور از همه شهروندان خواسته تا در اماکن عمومی حتما ماسک بزنند و در اماکن عمومی فاصله گذاری‌های اجتماعی را رعایت کنند. کلاوس یوهانیس در یک سخنرانی گفت: «نباید تمام آنچه را که در این مدت بدست آورده‌ایم ناگهان از دست بدهیم. ملتی متحد و مقتدر هستیم و باید همه با هم بر ویروس کرونا غلبه کنیم.»

با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در بلغارستان، همه شهروندانی که قصد سفر به یونان، همسایه این کشور را دارند، باید ۷۲ ساعت پیش از سفر تست کرونایشان منفی باشد.

در بلژیک با افزایش ۱۱ درصدی مبتلایان، دولت از همه شهروندان خواسته تا در اماکن عمومی ماسک بزنند.

قرار است در فرانسه نیز از اول ماه اوت ماسک زدن در اماکن عمومی دوباره اجباری شود.

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.