پنجشنبه، 9 فروردین 1403

کودکان بالای ۲ سال ماسک بزنند

کودکان بالای ۲ سال ماسک بزنند

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا به والدین توصیه کرد: به منظور جلوگیری از ابتلا به کرونا، کودکان بالای دو سال خود را بدون ماسک از خانه خارج نکند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایرنا؛ مسعود مردانی با  اشاره به این که والدین باید با کودکان خود در مورد ویروس کرونا صحبت کنند؛ اظهار کرد:باید با زبان ساده و عامیانه علت استفاده از ماسک را برای آنها توضیح دهند تا کودک در استفاده از آن بیقراری نکند.

وی افزود: والدین باید همراه کودک خود هنگام خروج از خانه ماسک بزنند و استفاده از ماسک های جراحی یا خانگی برای آنها مناسب است.

مردانی علایم گوارشی را از نشانه های ابتلا کودکان به کرونا عنوان کرد.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

وی همچنین با بیان اینکه ماسک جراحی باید هر چهار ساعت یکبار تعویض شود، ادامه داد: ماسک های خانگی قابل شست وشو هستند و افراد نباید آنها را ضدعفونی کنند زیرا تاثیری در پیشگیری از ویروس کرونا ندارد.

ماسک مشکی نزنید

این متخصص بیماریهای عفونی تاکید کرد: استفاده از ماسک های مشکی توصیه نمی شود و افراد از زدن آنها خودداری کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک نانو نیز توصیه نمی شود، تصریح کرد: مردم می توانند از ماسک های اتاق جراحی یا از ماسک های خانگی که با سه لایه پارچه طراحی و دوخته می شود استفاده کنند و  بهترین راه مقابله با ویروس کرونا رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شست وشوی مرتب دست ها با آب و صابون به مدت حداقل ۲۰ ثانیه و استفاده مکرر از ماسک است.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.