پنجشنبه، 9 فروردین 1403

ابتلا به کرونا در آمریکا رکورد شکست

  • 13 تیر 1399
  • 14:30
  • جهان
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
ابتلا به کرونا در آمریکا رکورد شکست
بنا بر داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز، شمار موارد روزانه ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده رکورد شکسته است. همزمان دولت آمریکا به فکر برگزاری جشنی بزرگ در بزرگداشت روز استقلال این کشور است.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی به نقل از دویچه وله فارسی، شمار موارد روزانه ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا به رکوردی جدید دست یافته است. طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز در ایالت مریلند، در شبانه‌روز گذشته ۵۲هزار و ۸۹۸ مبتلا در آمریکا شناسایی شده که از نظر تعداد از شروع آلودگی به این ویروس در این کشور سابقه نداشته است.

به گزارش نشریه "دی تسایت" آلمان، آمریکا در جدول جهانی ابتلا به کرونا با فاصله‌ای زیاد از برزیل در جایگاه اول قرار دارد. دانشگاه جانز هاپکینز می‌گوید، تا کنون دومیلیون و ۶۸۲هزار نفر در آمریکا به کرونا آلوده شد‌ه‌اند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۷۰۶ نفر دیگر بر اثر بیماری "کووید ـ ۱۹" در آمریکا درگذشته‌اند و با احتساب این تعداد، آمار کل مرگ‌ومیر بر اثر این بیماری در این کشور به ۱۲۸هزار و ۲۸ نفر رسیده است.

آمار آلودگی به کرونا در آمریکا در هفته‌های گذشته باز هم رو به فزونی گذاشته است. به‌خصوص در ایالت‌های آریزونا، تگزاس، فلوریدا و کالیفرنیا موارد ابتلای روزانه نسبت به ماه‌های آوریل و مه افزایش نشان می‌دهد.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

منتقدان بالا رفتن آمار را ناشی از کاهش سریع محدودیت‌ها می‌دانند. برخی از فرمانداران مانند فرماندار کالیفرنیا اقدام به بازگرداندن محدودیت‌ها کرده‌‌اند. در لس‌آنجلس و بسیاری از شهرهای دیگر کالیفرنیا باز هم محدودیت‌ها در رستوران‌ها، سینماها، مشروب‌فروشی‌ها، موزه‌ها و باغ وحش‌ها بازگشته است.

محدودیت‌ها دست کم برای سه هفته برجا خواهد بود و شامل ۱۹ منطقه خواهد شد که در آن‌ها بیش از ۷۰درصد جمعیت ایالت کالیفرنیا زندگی می‌کنند.

در میشیگان نیز محدودیت‌ها بار دیگر برقرار شده و در پنسیلوانیا اجبار پوشش ماسک دوباره اجرا می‌شود. فرماندار تگزاس از مردم خواسته است، موقع بیرون رفتن از خانه از ماسک استفاده کرده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

در همین حال بسیاری نگران برقراری جشن روز استقلال آمریکا در روز شنبه، چهارم ژوئیه‌اند که طبق معمول با دیدار از خانواده، گردش و پیک‌نیک و آتش‌بازی همراه است.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

دولت آمریکا درصدد آتش‌بازی بزرگ در واشنگتن

در حالی که لس‌آنجلس این مراسم را لغو کرده دولت دونالد ترامپ درصدد برگزاری یکی از بزرگ‌ترین آتش‌بازی‌ها در واشنگتن به مناسبت فرارسیدن روز استقلال آمریکاست. 

دیوید برنهارد، وزیر کشور آمریکا اعلام کرد، این آتش‌بازی بی‌سابقه خواهد بود و در آن ۱۰هزار ماده آتش‌زنه به کار گرفته خواهد شد. ۳۰۰‌هزار ماسک برای شرکت‌کنندگان در این مراسم تدارک دیده شده که پوشش آن الزامی نیست.

موریل باوزر، شهردار واشنگتن در مورد برگزاری مراسم عمومی ابراز نگرانی و خطر اجتماع جمعیتی بزرگ در این شهر را به دولت گوشزد کرده است.

در همین حال ترامپ بار دیگر در گفت‌وگو با شبکه "فاکس بیزنس" مدعی شد، ویروس کرونا به‌زودی ناپدید می‌شود و اقتصاد باز هم رونق می‌یابد. او با تأکید بر این که شخصا مشکلی با پوشش ماسک ندارد افزود، ضرورتی برای پوشش ماسک در سراسر کشور نمی‌بیند.

پایان پیام

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.