جمعه، 10 فروردین 1403

چگونگی قرمز شدن شهرها/ سینماها از اول تیر بازگشایی می شوند

چگونگی قرمز شدن شهرها/ سینماها از اول تیر بازگشایی می شوند
معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، ضرورت توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از مهر، محسن فرهادی، روز شنبه در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، به ارائه گزارشی از روند رعایت پروتکل های بهداشتی در محیط های عمومی و...، پرداخت.

وی با اشاره به اهمیت فاصله گذاری اجتماعی از سوی اصناف و مشاغل، خواستار توجه مردم به رعایت این نکات و گزارش تخلفات بهداشتی با سامانه ۱۹۰ شد.

فرهادی در ادامه به سئوالات خبرنگاران در خصوص وضعیت اصناف متخلف، پاسخ داد.

فرهادی در خصوص قرار گرفتن شهرها در لیست قرمز وزارت بهداشت، گفت: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، مهم ترین علت قرار گرفتن شهرها در لیست قرمز است.

وی با عنوان این مطلب که شاید برگرداندن محدودیت‌ها به شکل قبل نباشد، افزود: تالارهای پذیرایی در مناطق قرمز و زرد شامل بازگشایی ها انجام نخواهند شد.

فرهادی ادامه داد: هفته گذشته ۴۶۰۰ مورد تعطیلی صنفی داشتیم که بخش عمده‌ای به پلمب قهوه‌خانه‌ها اختصاص داشت.

وی همچنین با اشاره به بازگشایی سالن های سینما و تئاتر از روز یکشنبه اول تیر ماه، گفت: تالارهای پذیرایی نیز در شهرهای سفید بازگشایی خواهند شد.

فرهادی با اظهار تاسف از روند نزولی رعایت پروتکل های بهداشتی، افزود: سیاست ‌ما پلمب و تعطیلی واحدهای صنفی نیست، اما مجبوریم در مواقعی که پروتکل‌ها خوب رعایت نشوند، اقدام به تعطیلی واحد متخلف کنیم.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

وی با اشاره به قول همکاری نیروی انتظامی برای برخورد با واحدهای صنفی متخلف، گفت: رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی باید همکاری برون بخشی و در نهایت همکاری کل صنوف و مردم را داشته باشد، در غیر این صورت به تدریج مشکل بدتر خواهد شد.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، به وضعیت زندان ها اشاره کرد و افزود: در جلسه امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا، پروتکلی ارائه شد تحت عنوان پروتکل بهداشتی زندان‌ها که با همکاری سازمان زندان ها تهیه شده است. عمده‌ترین نکات آن، فاصله‌گذاری ‌ها و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

وی ادامه داد: توصیه‌ ما به سازمان زندان‌ها این است که تا حد امکان و جایی که قانون اجازه می‌دهد، زندانی‌هایی که به مرخصی رفته‌اند، همچنان از مرخصی استفاده کنند و در صورت مراجعه به زندان نیز فاصله گذاری‌ها رعایت شود، به طوری که فضای مدیریت شده مترمربع نسبت به زندانی‌ها افزایش یابد و نزدیک به دو تا سه برابر شود.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

فرهادی افزود: با توجه به شرایط خاص زندان‌ها، رعایت بهداشت فردی و مواد غذایی و رعایت پروتکل‌ها بسیار اهمیت دارد و لازم است جدی گرفته شود. همچنین اگر شرایط بیماری برای زندانی بروز کرد، نسبت به اقدامات درمانی و قرنطینه اقدام شود.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.