جمعه، 10 فروردین 1403

معاون وزیر بهداشت:

احتمال بازگشایی مدارس در اواخر تابستان بررسی می‌شود

احتمال بازگشایی مدارس در اواخر تابستان بررسی می‌شود
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معتقد است که در صورت بهبود شرایط و کاهش آمار مبتلایان به کرونا می‌توان شرایط بازگشایی مدارس در اواخر تابستان را با توجه به احتمال شیوع کرونا به همراه آنفلوآنزا در پاییز و تعطیلی مدارس بررسی کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایرنا؛ دکتر علیرضا رئیسی  درباره احتمال بازگشایی مدارس پیش از پاییز بیان کرد: در ابتدا فکر می‌کردیم وضعیت شیوع ویروس کرونا در تابستان به این شکل نباشد. اگر شرایط در اواخر مرداد ماه یا اوایل شهریور ماه به شکلی باشد که مدارس و دانشگاه‌ها بتوانند کار خود را یک ماه زودتر آغاز کنند، این پیشنهاد را ارائه خواهیم کرد تا هم جبران سال گذشته شود و هم وضعیت احتمالی آینده و تعطیلی در پاییز یا زمستان را از قبل جبران کنیم.

وی ادامه داد: البته اکنون نمی‌توانیم چنین اقدامی مقدور نیست. زیرا مدارس و دانشگاه‌ها باید زیرساخت‌ها و سیستم نظارت و ارزیابی خود را تقویت کنند تا در آینده اگر امکان بازگشایی نبود یا احتمال تعطیلی موقت برای دو یا سه هفته باشد، زیرساخت‌ها برای ارائه آموزش الکترونیک فراهم باشد.

    به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: تقسیم بندی سفید و زرد و قرمز برای شهرها انجام شده و اگر اکثر شهرهای یک استان سفید باشند، می‌توان این موضوع را مطرح کرد. از طرفی با توجه به گرم بودن هوا در مناطق جنوبی کشور، امکان بازگشایی مدارس در استان‌های جنوبی با توجه به شرایط آب و هوایی وجود ندارد.

رییسی گفت: ویروس کرونا به شدت ناشناخته است و در حال شطرنج بازی کردن با کرونا هستیم و در واقع باید دید که شرایط در آینده به چه شکل خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب ها : کرونا
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.