شنبه، 1 اردیبهشت 1403

استاددانشگاه علوم پزشکی تهران، منتخب جایزه سالانه «پزشک بالینی بین المللی» شد

استاددانشگاه علوم پزشکی تهران، منتخب جایزه سالانه «پزشک بالینی بین المللی» شد
با رای کمیته علمی انجمن متخصصین بالینی غدد درون ریز آمریکا، دکتر باقر لاریجانی بنیانگذار و رییس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم، برنده جایزه سالانه “پزشک بالینی بین المللی” انجمن متخصصین بالینی غدد درون ریز (AACE) شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی نظام پزشکی، این جایزه به پاس دانش، تجربه، دستاوردها و خدمات ارزشمند او در زمینه های تشخیص و ارائه مراقبت های بالینی به افراد مبتلا به بیماری های غدد درون ریز اهدا شده است.
انجمن متخصصین بالینی غدد درون­ ریز (AACE) با بیش از ۷۰۰۰ عضو در آمریکا و ۹۹ کشور جهان در سال ۱۹۹۱ با هدف به اشتراک گذاری دانش و تجربه و همکاری متقابل و موثر میان متخصصین غدد سراسر دنیا ایجاد شده است.
شایان ذکر است که پیشتر و در سال ۲۰۱۴ ، دکتر باقر لاریجانی موفق به دریافت مرتبه علمی FACE  از سوی این انجمن شده بود. دریافت این عنوان، نشانگر جایگاه ممتاز آموزشی و مهارتی از منظر استانداردهای انجمن متخصصین غدد درون ریز آمریکاست.
دکتر لاریجانی با بیش از ۱۶۰۰۰ استناد و شاخص اچ ۷۳ که توسط Google Scholar در سال ۲۰۲۰ ثبت شده است، یکی از شاخص ترین پزشکان و پژوهشگران ایران و منطقه شمرده می شود.

سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید
وی علاوه بر پژوهش و آموزش، همچنان به طبابت متعهد بوده و بیماران زیادی را مداوا می کند.
 همچنین بسیاری از متخصصین غدد درون ریز در ایران، در سیستم پژوهشی و آموزشی او تربیت شده اند. برگزاری منظم کارگاه ها و دوره های آموزشی معتبر برای فارغ التحصیلان پزشکی، پرستاران و مراقبین سلامت با همکاری سازمان های تراز اول جهانی توسط دکتر لاریجانی و همکارانش در پژوهشگاه غدد و متابولیسم طراحی و برگزار می شود.
دکتر  لاریجانی به عنوان نایب رییس کمیته ملی بیماریهای غیر واگیر کشور، نقشی ممتاز در طراحی و اجرای اسناد بالادستی همچون برنامه اقدام ملی بیماریهای غیر واگیر داشته است که نقطه عطفی در تاریخ توسعه سیستم مراقبت های بهداشتی ایران به شمار می آید.

به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید
در سطح بین المللی نیز، دکتر باقر لاریجانی تاکنون با بسیاری از دانشمندان برجسته جهان و سیاست گذاران حوزه سلامت همکاری و تعامل داشته است. او از سال ۲۰۱۶ به عنوان عضو ثابت کمیسیون چاقی لنست، با این مرکز معتبر همکاری کرده است. این کمیسیون، با مشارکت چهل دانشمند برتر از سراسر جهان، عوامل مشترک مؤثر بر چاقی و گرمایش زمین را مطالعه می کند. ژورنال لنست در سال ۲۰۱۹ گزارشی از این پژوهش را منتشر شده است.
دکتر لاریجانی تاكنون موفق به كسب جوایز ملی و بین المللی بسیاری شده است. از جمله این افتخارات، جایزه کمیته انجمن های ملی بنیاد بین المللی پوکی استخوان، جایزه حلقه طلایی دیابت از طرف بنیاد پایش  دیابت ایتالیا و جایزه دفتر منطقه  ای سازمان جهانی بهداشت برای کنترل مؤثر بیماریهای غیرواگیر است.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.